Drivhuset Sverige

DRIVHUSETANSTÄLLD VINNER VENTURE CUP!

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2013 13:00 CEST

Fairtrademärkta Cashewnötter och ett härligt kompisgäng är receptet för att ta hem tvinsten på 100 000 kronor i Venture Cup 2013. Linnea Söderling som är anställd på Drivhuset är en av entreprenörerna i bolaget. Hon ser att tiden på Ung Företagsamhet och Drivhuset har bidragit till framgången.
- Det finns ett fantastiskt innovationssystem som hjälper till att bära fram unga entreprenörer och vi är väldigt tacksamma för det, säger hon.

"Ett genomarbetat affärscase, där bidraget visar på stor mognad och trovärdighet. Det är roligt att se att ett bidrag med såhär mycket hjärta samtidigt har alla aspekter av ett långsiktigt hållbart företag. Dessutom spås god lönsamhet för alla parter."

Så lyder motiveringen till förstapriset. Och visst stämmer den in på Smiling groups affärsidé som är att sälja fairtrademärkta cashewnötter där konsumenter kan få en hälsning från den lokala bonden som odlat nötterna som konsumenterna får i sin påse.

Jonas Hedin är entreprenörscoach på Drivhuset i Skaraborg och gratulerar Linnea till vinsten.

- Grattis Linnea! Vi är superstolta över att ha kompetenta medarbetare och känner att detta är ett bevis på att Drivhuset är den bästa skolan för unga entreprenörer.

Drivhuset och Ung Företagsamhet stärker nu sitt samarbete för att fler unga entreprenörer ska våga fortsätta driva vidare sina idéer. Drivhuset kommer att fånga upp UF-alumnerna och stötta dem med affärsutvecklande insatser.

- Det saknas en tydlig brygga mellan Ung Företagsamhet och Drivhuset idag. Men det ska vi råda bot på då vi precis har startat upp ett nationellt projekt med det syftet. Linnea Söderling är ett utmärkt exempel på att organisationernas insatser skapar bra värden för framtiden, säger Melinda From, tf VD för Drivhuset Sverige.

Fakta Drivhuset

Drivhuset är en plattform för dig som vill utveckla entreprenöriellt driv. Genom personlig evolution och affärsutveckling vill vi få fler att skapa nytt av sina idéer. Drivhuset arbetar högskolenära över hela landet. Resultatet är livskraftiga företag som är redo för framtiden. Läs mer på drivhuset.se