Kreativ Insikt

Dröm- och dagbok och klistermärken – Nya barnprodukter som stimulerar och stärker självkänslan och fantasin

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2012 13:51 CEST

Kreativ Insikts barnkollektion med produkter som stärker självkänslan och intuitionen hos barn utökas nu i augusti med två nyheter: Dröm- och dagboken Vilken underbar dag och klistermärken Allt är möjligt och Bästa dagen.

– Dröm- och dagboken är en dagbok med frågor att besvara, självstärkande affirmationer, fantasieggande illustrationer, och samtidigt med stort utrymme för eget skapande och kreativitet, säger Carolina Gårdheim, livskonstnär och grundare av Kreativ Insikt AB. En dagbok för alla fantasifulla som gillar att skriva och drömma.

– Jag tycker att Dröm- och dagboken, som skapats av barnboksförläggaren och artisten My Olsberg i samarbete med illustratören Mikaela Nordlund, sticker ut i flödet av barnprodukter, med sina varma texter och uppmuntran till barnet att se till det som är gott och bra, att se det bästa hos sig själv och att våga drömma stora drömmar.

Boken är Inbunden i hög kvalitet med rak rygg, 156 sidor med fyrfärgstryck. Rosaröd rygg, rött bokmärksband och ett rött sidenband för att knyta ihop om boken. Text: My Olsberg. Ill: Mikaela Nordlund. Grafisk form: Carolina Gårdheim. Rek pris i butik: 149 kr st, inkl. moms.

Klistermärkena, som gjorts i samma anda som Dröm- och dagboken, är färgglada, med uppmuntrande och kärleksfulla tillrop som passar lika bra på anteckningsboken, i almanackan, på skolväskan, fönstret eller sängen, som i dagboken.

Texter på arket Bästa dagen: Ingenting är omöjligt, Idag är bästa dagen någonsin, Du är en toppenkompis, Idag bestämmer jag, Mot toppen, Kärlek, Du klarar det, Fjärilar i magen, Jag gillar dig, Solsken till folket, Himlens alla stjärnor lyser just på mig, Jag gillar olika, Fred på jorden, Jag är snäll mot naturen, Följ hjärtat.

Texter på arket Allt är möjligt: Idag sjunger fåglarna just för mig, Allt är möjligt, Sopsortera mera, Idag är en toppendag, Du är världens bästa, Att ha roligt är skoj, Mitt hjärta vet alltid bäst, Jag gillar annorlunda, Tillsammans kan vi skapa fred på jorden, Kramar, Jag gillar dig, Naturen och jag.

Klistermärkena fäster på de flesta underlag. Varje förpackning innehåller ett ark med klistermärken. Text: My Olsberg. Ill: Mikaela Nordlund. Rek pris i butik: 49 kr st, inkl moms.

Kreativ Insikt lanserar de nya barnprodukterna i monter C22:22 på Formex-mässan, Stockholmsmässan, den 16-19 aug.

Kreativ Insikt vill sprida kärlek och hjälpa öppna och nyfikna människor till ett mer harmoniskt liv. Det här gör de sedan 2003 genom att designa presenter och vackra vardagsting med tanke och mening, som säljs genom egen butik, webbutik och cirka 800 återförsäljare över hela landet. Företaget ger också ut böcker och hittills har Kreativ Insikt sålt över 56 000 böcker. Företagets vision har sin grund i hur Carolina Gårdheim själv genom positiva påminnelser vände en livskris till ett drömliv. Hon fick utmärkelsen Årets Färgstarkaste Kvinna 2007 av Gudrun Sjödén AB. Företaget har dessutom erhållit tilväxtindex S1, av Tillväxtverket, ett index som endast 3 % av svenska företag erhållit (www.tillvaxt.se). Läs mer om företaget på www.kreativinsikt.se.