Kulturdirekt

Dröm om våren

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2016 20:51 CEST

Dröm om våren, med Britta Blavier, mezzosopran, Dag Metin Ardel, baryton och Gustav Asplund, piano.Lördagen 14/5 kl. 16.30, på Odalgården i Marielund, strax utanför Uppsala.
Vårligt susande och brusande ljuv musik, full av kraft och liv.
Glädje, längtan, lycka och hugsvalelse i pingstens tid.
Duetter, visor och romanser av Wilhelm Petterson-Berger, Robert Schumann, Edvard Grieg, Johannes Brahms, Lars-Erik Larsson.Entré 150:-. Information och biljetter www.kulturdirekt.se sök på Blavier, samt biljetter vid KulturDirekts disk i Kulturhuset, nära Stadsteaterns kassor, tel 0760- 26 20 70, öppet må-fr 11-18, lö-sö 11-16.
Biljetter även på Turistbyrån i Uppsala, Uppsala Tourist Center, Kungsgatan 59, öppet må-fr 10-18, lö 10-15, tel. 018- 727 48 00.
Middagen med tre rätter, som serveras efter konserten kostar 250:- och förbokas på tel. 018- 66 66 00.
Odalgården ligger naturskönt i Marielund, strax utanför Uppsala. Karta www.odalgarden.se
Välkomna!

Britta Blavier, tel. 070- 444 48 99

britta.blavier@gmail.com

____________________________________________________________________
Om Kulturdirekt
Kulturdirekt är samlingsplatsen för Stockholms fria kulturliv. Vi finns på webben och i informationsdisken på Kulturhuset vid Sergels torg. Vårt primära mål som medlemsförening är att göra steget mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och dess kulturkonsumenter kortare. I en demokratisk plattform för det fria kulturlivet, engagerar vi oss för att alla medlemmar ska ges likvärdig möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.