HOOM AB

Drömhem och vardagslyx

Pressmeddelande  •  2012-03-07 13:09 CET

I årets första utgåva av HOOM har vi fokuserat på det aningen luddiga begreppen drömhem och vardagslyx. Exakt vad de innebär varierar naturligtvis väldigt beroende på vem man frågar, men vi kan i alla fall lova att det finns en hel del hem att drömma om i det här numret. Vi har bland annat åkt till Sydafrika och Chile i vår jakt på inspirerande bostäder. Och så har vi låtit vårt trendråd, den här gången bestående av tre arkitekter, berätta om deras syn på vad ett drömhem är. Dessutom har vi i vanlig ordning gjort underbara resor. Den här gången styrde vi kosan till Koh Lanta och Bora Bora och kom hem med fantastiska bilder och minnen för livet. Minnen som känns extra härliga att plocka fram en kall vårvinterdag.

Att tänka på härliga reseminnen är ett sätt att förgylla vardagen, men det finns många fler. Med enkla medel kan man få tillvaron att kännas lite, lite festligare. Ett av våra favoritsätt att göra just det är att njuta av den oslagbara kombinationen ostron och bubbel. Ännu fler tips på smått och stort som gör livet lite godare hittar ni förstås på vår hemsida (www.hoom.se) och på Facebook (www.facebook.com/hoom), där vi dagligen fyller på med inspirerande bilder och texter. Vi visar vägen till vardagslyx och det där lilla extra i livet.

En grundförutsättning för att göra det mesta av tillvaron är förstås att ha ett boende man trivs med. Oavsett om du söker efter en gård, en paradvåning eller ett nytt sommarställe så är det som alltid här i HOOM du hittar det allra bästa som fastighetsmarknaden har att erbjuda.

HOOM:s Preferred Partners under 2012 är:

» Balders Ädelmarks Fastighetsförmedling
» Behrer & Partners Fastighetsmäkleri
» Bjurfors
» Fjelkners Fastighetsmäkleri
» Jakobssons Bjäremäklaren
» Nordiska Hem Fastighetsförmedling
» Tradition
» Skeppsholmen Sotheby's International Realty

......

Vill du veta mer? Kontakta:
Chefredaktör: Micael Wiking
Email: micael.wiking@hoom.se

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är närmare 1,2 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.

HOOM på Facebook

HOOM på Wikipedia