HärjedalsKök AB

Drömläge i Örebro - fabriken byter kostym

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2012 07:00 CEST

En gång per år samlar HärjedalsKök hela sin personal för att utbyta erfarenheter. - I år möts vägarna i Örebro där vi sprider ut oss som ett spindelnät över stan med omnejd. Vi låter våra duktiga säljare inspirera oss och visa sin vardag genom att även fabriks- och kontorspersonalen får iträda rollen som företagets ansikte utåt, säger Mathias Abrahamsson VD på HärjedalsKök. Alla får verka för att fler svenska hem får möjligheten att förnya sina kök på ett enkelt och smart sätt.

30/8 – 1/9 finns HärjedalsKök på Örebros större handelsområden. Dessutom sänks priset på det marknadsledande lådsystemet. En bättre produkt till ett lägre pris helt enkelt.

HärjedalsKök tillhör Nordic Kitchen Group. Nordic Kitchen Group äger, tillverkar och säljer även Hagaköket, Tibrokök, LIB och Canadaköket. Företaget har hittills producerat över 55 000 kök sedan det startades av Mathias Abrahamsson och Tord Erik Zetterström och har växt från fem anställda 1995 till att idag vara över 100 personer. Både Tord-Erik Zetterström och Mathias Abrahamsson är fortfarande verksamma i HärjedalsKök.