AcadeMedia

Drottning Blankas Gymnasieskola startar på Söder

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2013 08:00 CEST

Hösten 2013 startar Drottning Blankas Gymnasieskola i Stockholm. Skolan kommer att ligga med centralt läge på Söder nära Mariatorget och Södra station

-  Vi är mycket glada över och ser fram emot att starta upp vår skola i Stockholm på Högbergsgatan 62.  Fastigheten har ett centralt läge på Söder nära Mariatorget. Med gångavstånd till Södra station och Mariatorgets tunnelbanestation ger det goda kommunikationsmöjligheter, säger Ylva Eriksson nyetableringschef på Drottning Blankas Gymnasieskola.

-  Lokalerna, som är anpassade för undervisning, är ljusa, fräscha och moderna och det är extra roligt att kunna konstatera att det är många elever som valt att söka till våra utbildningar, fortsätter hon.

Följande utbildningar erbjuds i Stockholm:
·  Ekonomiprogrammet, Ekonomi - MÄKLARE
·  Ekonomiprogrammet, JURIDIK
·  Estetiska programmet, Bild- och formgivning - MODEDESIGN
·  Samhällsvetenskapsprogrammet, Beteendevetenskap - KRIMINOLOGI
·  Vård- och omsorgsprogrammet, RÄDDNINGSTJÄNST

För mer information om Drottning Blankas Gymnasieskola kontakta Ylva Eriksson, nyetableringschef, 072-553 80 21, ylva.eriksson@dbgy.se eller Torbjörn Jansson, tf rektor, 0722-14 51 00, torbjorn.jansson@dbgy.se

Drottning Blankas Gymnasieskola erbjuder högskoleförberedande program med kreativa och tydliga profiler samt ger de elever som väljer ett yrkesprogram möjlighet att läsa kurser som ger dem behörighet till högskolan.  Drottning Blankas Gymnasieskola startade 1996 i Kungsbacka och finns idag på 10 orter i västra och södra Sverige; Borås, Falkenberg, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Kungsbacka, Lund, Malmö, Trollhättan och Varberg.

PERSONLIG - På skolan ges du en stor chans att vara delaktig i din utbildning och du känner dig sedd och uppskattad för den du är. Du uppmuntras samtidigt till att bli den person du drömmer om att bli. Skolans stämning är hemtrevlig och alla respekterar och lär av varandra.

FRAMTIDSTRO - Personalen på Drottning Blankas Gymnasieskolor ger, tillsammans med elever och föräldrar, inspiration, drivkraft och kunskap för att du som elev ska känna dig väl förberedd för samhällets ständigt nya behov, utmaningar och möjligheter.

KREATIVITET - Drottning Blankas Gymnasieskola uppmuntrar alla, elev som lärare, att skapa, vara nyfikna och tillsammans våga tänka annorlunda. Vi arbetar tätt sammanknutet med yrkeslivet för att eleverna ska få friheten att testa sina idéer praktiskt och teoretiskt både i skolan och utanför.

GLÄDJE - Genom att ha roligt i vardagen vill alla på Drottning Blankas Gymnasieskola få dig som elev att längta efter att lära dig mer. Mer information finns på www.drottningblanka.se

AcadeMedia är Sveriges största utbildningsföretag. Vi har omkring 44 000 förskolebarn och elever samt cirka 20 000 vuxenstuderande i våra verksamheter. Vi har drygt 240 enheter och 7 000 anställda.