Sportsactive Scandinava AB

Dryck till aktiva människor - sparar miljön!

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2007 15:37 CEST

Just nu är det aktuella diskussioner både i Sverige och USA om att det transporteras för mycket vattenflaskor och försämrar miljön. Vi har ju ett väldigt bra vatten i kranen och som är mycket billigare.
I USA använder man lika mycket energi för att transportera vattenflaskor till kunden som en årsförbrukning bensin till 100 000 bilar.

Sportaktive Easy blir ännu mer aktuell för aktiva människor då den bidrar till spara miljön. Istället för att transportera både vatten, innehåll och flaska, så transportar SportAktive AB bara ett innehåll som brustablett till kunden som använder kranvatten och flaska.

SportAktive Easy är ett bra alternativ till vatten eller sportdryck. Innehållet är optimalt för att kunna träna upp till 90 minuter utan socker tillskott. SportAktive Easy har blivit väl mottaget av idrottare och aktiva motionärer dels för att det är enkelt att blanda och också att det är billigare per liter.

SportAktive Easy fyller inte bara ett behov för bättre resultat på ett billigare och enklare sätt utan sparar även på miljön!