Drytrend.com

Drytrend.com inleder samarbete med Twingly.

Pressmeddelande   •   Jul 28, 2009 08:50 CEST

Efter år av stadig tillväxt genomför Drytrend.com en nylansering av hemsidan. I samband med nylanseringen presenteras även ett samarbete med Twingly.

- Twingly ger bloggare möjligheten att presentera deras åsikt om en produkt på den nya hemsidan genom att enkelt koppla deras inlägg till Drytrend.com, säger Daniel Stånggren, Marknadschef på Drytrend.com.

- Vårt mål har alltid varit att skapa en inspirerande och rolig sida för besökaren. Att länka sidan till Sveriges alla inredningsbloggar känns som ett naturligt och kul steg i processen, fortsätter Daniel Stånggren.

- Det blir lite som att komma in i en butik där det står en massa personer som redan har testat produkten du funderar på att köpa och berättar om deras upplevelser, fast under lite mindre kaotiska former, avslutar Daniel Stånggren.

- Det är väldigt skoj att Drytrend.com väljer att satsa på sociala medier, de är vår hittills mest nischade e-handelspartner. Detta borde även den stora och väldigt aktiva grupp bloggare som bloggar om inredning i Sverige gilla, säger Anton Johansson, affärsutvecklare på Twingly.

Kontaktinformation Drytrend.com
Daniel Stånggren
Marknadschef
Mob: +46 (0)709 79 11 87
daniel@drytrend.com

Kontaktinformation Twingly
Anton Johansson
Affärsutvecklare
anton@twingly.com

Om Drytrend.com
Drytrend.com är en exklusiv inredningsbutik som säljer allt för badrummet - på nätet. Drytrend.com arbetar med välkända leverantörer såsom Villeroy & Boch, Pellevävare, Day Home och Vipp.För mer information se www.drytrend.com.

Om Twingly
Twingly AB är ett IT-företag med kontor i Linköping. Företaget grundades 2006 och utvecklar bloggsökmotorn Twingly.com. Företaget levererar även en bloggtjänst till ledande dagstidningar och e-handelsföretag i många länder, såsom Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter, Focus i Tyskland, Politiken i Danmark, VG i Norge, Público i Portugal, De Telegraaf i Holland och La Vanguardia i Spanien. För mer information se www.twingly.com.