Drytrend.com

Drytrend.com växer lavinartat trots bistra tider i VVS-branschen

Pressmeddelande  •  2011-09-13 16:33 CEST

Drytrend.com, sedan oktober ägt av IRH (Firm Factory Network) växer lavinartat, trots bistra tider i VVS-branschen.

Drytrend.coms omsättning ökade från 2009 till 2010 med över 400% och liknande siffror väntas, när halvåret är stängt för 2011.

- Till skillnad från inrednings- och framförallt VVS-branschen växer vi oförändrat. Första halvåret, sett till t ex HAFA Group* och Svedbergs* nyligen släppta rapporter, så redovisar vi en mer än fördubbling av försäljningen, säger Anders Ankarlid VD Drytrend.com.

- Vår affärsidé är att förvärva och driva nischade e-handelsbolag och vi räknar under 2011 att genomföra ytterligare ett förvärv, säger Daniel Kaplan styrelseordförande för IRH.

Firm Factory Network, med styrelseordföranden Daniel Kaplan, består av en grupp investerare som i ett tidigt skede investerar i bolag med hög tillväxtpotential. Under det senaste halvåret har företaget satsat stort på att investera i nyetablerade och spännande företag inom e-handelsbranschen. Satsningen på e-handelsföretag går under namnet IRH.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:
Anders Ankarlid, VD Drytrend.com
e-post: anders@drytrend.com

I IRH ingår idag:
- www.beebook.se (barnböcker)
- www.zylber.com  (smycken och accessoarer)
- www.kontorsgiganten.se (kontorsvaror)
- www.drytrend.com  (spa- och badrumsprodukter)

* Länkar till refererade rapporter:

http://www.ratos.se/upload/Filer/Innehav/Finans/Hafa.xls - Hafa Group senaste rapport
- Svedbergs senaste rapport. Svedbergs har primärt växt genom ett fåtal stora projekt.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom