MÜHLOW

DT Clothing AB, DRESSTWICE blir Silverföretag åt BRIS

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2010 11:47 CET

DT Clothing AB, DRESSTWICE blir Silverföretag åt BRIS

DT Clothing AB, har blivit silverföretag åt BRIS (Barnens rätt i samhället).  Företaget lanserade sin internetbutik den 27:e september 2010 med det egna svensk-designade, ekologiska och filantropiska barnklädesmärket DRESSTWICE.  I linje med det Europeiska fattigdomsåret 2010, ämnar DT Clothing värna om barn som har det svårt.

Kollektionen av sportigt designade ekologiska barnkläder i 100% ekologisk bomull säljs i dagsläget endast via nätbutiken www.dresstwice.se  i Sverige, men målsättningen är att öppna upp för europeisk handel innan årsskiftet.

Unikt för Dresstwice är att för varje ekologiskt klädesplagg som en kund köper, så doneras det samma, eller angiven gåva till välgörenhet.  Utöver silverstödet åt BRIS har företaget genom kunders köp levererat kläder till behövande barn, samt poliovaccin via UNICEF.

”Vi valde att bli silverföretag åt BRIS redan från start, eftersom vi är ett företag som satsar på socialt engagemang.  Vår förhoppning är att vårt koncept skall vinna gehör och få uppmärksamhet, så att vi tillsammans med våra kunder kan bidra till förbättringar i världen.  Målsättningen är att skapa en filantropisk och miljömedveten trend inom barnmode” säger företagets grundare och VD Kerstin Mühlow

DT Clothing AB - DRESSTWICE är ett svenskt nätbaserat filantropiskt och ekologiskt klädföretag som designar och säljer ekologiska barnkläder till åldrarna 0-6 år. Kläderna är gjorda av 100% ekologisk bomull, och sys under etiska förhållanden i Portugal.

Unikt för Dresstwice är att för varje ekologiskt klädesplagg som du köper från Dresstwice, så doneras ett identiskt plagg, eller angiven gåva, till välgörenhet.