Flagstone

Dubbel debut av Sparse. På scen: Clandestino Festivalen. På skiva: Decorations

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2011 12:09 CEST

Göteborgsbandet Sparse debuterar i dubbel bemärkelse i helgen. På skiva med EP’n Decorations och på scen med debutspelning på Clandestino Festivalen i Göteborg söndagen den 12 juni.

Det är knappt ett halvår sedan Sparse grundades i Göteborg av Robert Lundgren på keybord och bas, Henrik Thyselius på akustisk gitarr och sångerskan Alexandra Wennersten. De kommer alla från helt olika musikalisk bakgrund, men på något vänster har de ändå lyckats svetsas samman i en gemensam passion för semiakustisk pop. Bandets många influenser är knappt skönjbara då musiken förblir en sparsmakad, enkel och sammansatt trip-hop.

Decorations spelades in på A/D Union studio som ligger nära Redbergsplatsen, i gamla Pellerins Margarinfabrik. Så ja man behöver inte alltid gå så långväga för att hitta guldkornen. ”Indefinite Lies” blev deras första singel och har också lagt grunden för vad gruppen står för.
Lyssna: http://soundcloud.com/flagstone/indefinite-lies

Med rykande färska debut EP'n i bagaget gör Sparse nu sin första livekonsert någonsin denna helg på Clandestino Festivalen i Göteborg.

Ni ser Sparse den 12 juni kl 18.00 på Stora Teaterns stora scen.
Ni lyssnar på Sparse på Spotify, Bandcamp eller iTunes

Kolla in mer om utmärkta Clandestino Festival. Förutom Sparse kan man nu i helgen se Hype Williams, Jose Gonzales, Junip och massa fler.

Sparse kontakt:
press: fredrik@flagstone.se
band: sparsemusic@gmail.com

Flagstone är ett artistmanagement och en PR firma baserat i Göteborg. Representerar bland annat Mando Diao, Sparse, Torpedo, Christoffer Berg och Karin Park.