MPC AB

Dubbel OS-medaljör till MPC Stjärngolf i Örnsköldsvik

Pressmeddelande   •   Maj 24, 2012 09:58 CEST

Det är nu officiellt att Anette Norberg, dubbel olympisk mästarinna i curling kommer att delta i MPC Stjärngolf i Örnsköldsvik den 19 juni. Det blir andra året i rad som Norberg medverka i evenemanget som är inne på sitt nionde år.

För andra året i rad spelas MPC Stjärngolf i Örnsköldsvik, och det är nu dags att börja presentera de kända profiler som kommer att medverka. En av dessa är Anette Norberg som vunnit sex EM guld, två VM och två OS i curling. År 2011 nominerades hon till ”Sportswoman of the Year”, och har en gedigen sportkarriär bakom sig, och kommer nu medverka i företagsgolfen i juni.

- Det känns roligt att nu offentliggöra att Anette Norberg återigen kommer att delta i Örnsköldsvik. Hon är en känd profil och som passar väl in i evenemangets profil. I Örnsköldsvik kommer ett flertal hockeyspelare att medverka, och att få en kvinnlig deltagare ur ett annat sportområde känns spännande, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB.

Den olympiska mästarinnan är idag lagkapten för det svenska curlinglandslaget, och menar att idrott handlar mycket om att våga prova nya vägar och att våga misslyckas för att utvecklas.

-För mig är det roligt att återigen vara med i MPC Stjärngolf som ger en bra kombination av att förena nytta och nöje. Jag ska göra allt jag kan för vårt team att få kliva upp högst upp på prispallen vilket alltid är en skön känsla, säger Anette Norberg.

MPC Stjärngolf är Sveriges största och mest exklusiva företagsgoltour och erbjuder en unik möjlighet att med kunder och/eller personal, tillbringa en heldag i sällskap med rikskända profiler från idrottsvärlden, nöjesvärlden eller näringslivet.

För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf.se