Semcon

Dubbelt upp till Zooma by Semcon och Ericsson när Web Marketing Association utser årets bästa webbkampanjer

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2006 11:22 CEST

Vid årets upplaga av Web Marketing Association’s Internet Advertising Competition (IAC) fick Semcons dotterbolag Zooma utmärkelser för två av sina webbplatser.

Priset ”Best Telecommunication Microsite/landing page” fick Zooma för sitt arbete med www.ericssonracingteam.com och "Best Telecommunication Rich media Online” tilldelades för Volvo Ocean Race Mobile Channel, http://mobile.volvooceanrace.org/vor/web/flash/index.html.
I båda kategorierna har webbplatserna bedömts utifrån sju kriterier: kreativitet, nytänkande, design, copy, användning av mediet, intryck och genomslagskraft.
– Vår målsättning är alltid att skapa och leverera med kundens långsiktiga affärsnytta som utgångspunkt. Det är mycket tillfredsställande att Ericssons online-kommunikation bekräftas på det här sättet, säger Anders Björklund, vd för Zooma.

– I takt med att vi leder vår omvärld mot att bli en plats där stationär och mobil multimedia går samman, blir intrycket av själva kommunikationsplatsen allt viktigare, säger Geoff Hollingworth, Lead of Digital Media Channel Volvo Ocean Race, Global Ericsson Inc. Oavsett om du kommunicerar genom en mobiltelefon eller en webbplats är den känsla du förmedlar avgörande för hur du når dina kunder. Jag är stolt över att vi har vunnit dessa utmärkelser som visar att Ericsson förstår dessa villkor Jag vill också tacka Zooma för deras utmärkta insats som samarbetspartner och för att de förstått och realiserat det vi vill uppnå.

WMA
Web Marketing Association (WMA) grundades 1997 och har som syfte att ständigt höja standarden inom webbutveckling och marknadsföring över Internet. Organisationen består av aktörer inom marknadsföring, reklam, PR och design.

För mer information, kontakta:
Anders Björklund, Zooma by Semcon, telefon 0736- 84 00 19.

Zooma by Semcon Zooma är en interaktiv byrå och helägt dotterbolag till Semcon. Zooma utvecklar strategier, koncept, produktioner och lösningar för kunder där digitala interaktiva media ingår som en väsentlig del av upplevelsen kring varumärket. Zoomas kunder är ledande globala och paneuropeiska varumärken.

Semcon är 1 700 nyfikna och energiska människor som brinner för att skapa smarta IT-lösningar, användarvänlig teknikinformation och att omvandla kreativa produktidéer till försäljningssuccéer. Semcon finns idag i Sverige, Australien, Danmark, Kina, Malaysia, Norge, Storbritannien och Ungern, samt via partners i Belgien, Frankrike, Nederländerna, Portugal, Spanien och Grekland. Semcon omsätter 1,5 miljarder kronor (2005) och är noterat på Stockholmsbörsens Attract-40-lista.