BVD

Dubbla Red Dot awards till BVD!

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2013 07:42 CEST

I förra årets Red Dot Awards blev det en vinst för designbyrån BVD. I årets upplaga av tävlingen har det gått dubbelt så bra. I konkurrens med 6 800 inlämnade bidrag, i 21 kategorier, från 43 länder har BVD vunnit två Red Dot Awards.

En Red Dot Award för förpackningskonceptet för Beckers Scotte. En Red Dot Award för kommunikationskonceptet för Nordens största mässa för Nordisk design Formex.

Som om inte det var nog har BVD även för 7-Eleven Kaffekoncept vunnit en nominering i Designkategorin för Cannes Lions!

"Fantastiskt inspirerande att se vår filosofi 'Förenkla för att förtydliga' genomsyra tre väldigt olika projekt med så lyckat resultat. Det blir en glad sommar" säger Rikard Ahlberg, senior designer på BVD.

BVD är en design- och varumärkesbyrå som arbetar med strategiska designuppdrag för både små och stora företag, okända som världskända, tjänste- som varuproducerande. Vi ser design främst som ett strategiskt
marknadsföringsverktyg och vet att ett framgångsrikt projekt kräver inte bara exceptionellt hög kreativitet, utan också djupgående kunskap om marknadsförhållanden, affärsfokus och insiktsfull analys. Genom åren har vi genomfört en mängd framgångsrika designprojekt för ledande globala varumärken med konkreta och mätbara resultat. www.bvd.se