Universal Music Sweden

Duon Axwell /\ Ingrosso signar med Def Jam och släpper ny musik

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2014 10:19 CEST

Axwell och Sebastian Ingrosso, tidigare medlemmar i Swedish House Mafia, bildar nu den nya duon Axwell /\ Ingrosso. Duon har precis signat kontrakt med Def Jam Recordings i USA och Virgin/EMI i UK. Ny musik kommer under året och ett debutalbum väntas komma tidigt under 2015.

- Vi är stolta att Axwell /\ Ingrosso väljer Def Jam som deras label. Deras musik är framåt, innovativt, uppfriskande och gränslös, säger Steve Bartels, VD för Def Jam Recordings.

Axwell /\ Ingrosso fick sitt stora intenrationella genombrott som två tredjedelar av Swedish House Mafia, som fick världshits "Save The World" och "Don't You Worry Child". Gruppen nominerades inte bara till två GRAMMYs, deras "Don't You Worry Child" toppade Englandslistan och sålde tre gånger platina i USA. Axwell /\ Ingrosso avslutade Bråvallafestivalen i somras.