MEP Entertainment AB

Dwight Yoakam till Sverige i sommar!

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2012 11:33 CET

Dwight Yoakam till Sverige i sommar!

En av countryvärldens största levande legender - Dwight Yoakam kommer till Skandinavien i sommar för tre konserter 15-17 juni.

HIGH CHAPARRAL
Dwight Yoakam blir huvudartist på High Chaparral Country Music Festival och framträder där på lördag den 16 juni. Till festivalen kommer även den amerikanska countryduon Joey+Rory, som vi senast såg förra sommaren, som förband till Alan Jackson.

ARTISTER
En lång rad artister är redan klara och spelar på High Chaparral under festivalen den 15-17 juni. Från Danmark kommer välkända Wenche Hartmann Band. Populäre Steff Nevers från Norge är klar. Från England kommer Tim McKay, som nyligen framträdde med Reba McEntire på countryfestivalen på Wembley Arena i London.

TVÅ EXTRA KONSERTER
Förutom att Dwight Yoakam och hans band spelar på High Chaparral, så gör han två extra konserter i sommar. En konsert på Sentrum Scene i Oslo fredag 15 juni och sedan avslutar han i Stockholm på Cirkus söndag 17 juni.

VÄRLDSARTIST
Dwight Yoakam som är en världsartist har sedan debuten varit starkt förankrad i genuin honky tonk country. Hans stora inspirationskälla är Buck Owens och hans ”Bakersfield-sound”. Countryn fick en nytändning när Dwight Yoakam på 80-talet blandade honkey tonky med rockabilly. Hans genombrott kom 1986 med debutplattan “Guitars, Cadillacs, Etc, Etc”.

18 ALBUM
Därefter har Dwight Yoakam släppt 18 album och sålt över 25 miljoner skivor. Några av hans mest kända hits är “Honky Tonk Man”, “Please Please Baby”, “Little Ways", “I Sang Dixie”, “It Only Hurts When I Cry”, “Fast As You” och “Thousand Miles From Nowhere”.
Trots stora kommersiella framgångar har hans musik alltid känns genuin och äkta.

Biljetterna till alla konserterna släpps nu på fredag den 23 mars.

MEP Entertainment AB har sin kompetens inom artist och turnéproduktion. Företaget arrangerar och producerar musikupplevelser live, erbjuder konsultation inom events samt bedriver skivproduktion. I tidigare genomförda turnéprojekt finns Brad Paisley, Alan Jackson, Van Morrison, TOTO, Michael McDonald, Blackmore´s Night, Robben Ford, Bee Gees, The 3 Tenors, BB King, Earth Wind & Fire, James Brown mfl.