DWS

DWS named ‘Responsible Investor of the Year’

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2019 07:25 CET

DWS has been named “Responsible Investor of the Year” for the second year in a row by Insurance Asset Risk Magazine. The Judges acknowledged DWS’s robust integration of environmental, social and governance (ESG) issues into its investment process while seeking to generate both financial and sustainable value for investors.

Insurance Asset Risk is a UK-based publication covering various topics concerning the insurance asset management industry.

“We are extremely proud to win this award,” said Michele Gaffo, Global Head of Insurance Coverage at DWS. “It demonstrates that we are relentless in pushing our ESG efforts even further and are recognized by the insurance marketplace accordingly.”

DWS is committed to enabling a sustainable future by incorporating ESG into its entire investment processes. We not only aim to meet demand for responsible investing, we also actively encourage and stimulate it. We believe that investing responsibly can improve capital allocation and help stabilize financial markets.

DWS is dedicated to finding sustainable investment solutions to address key environmental and social challenges such as climate change, resource limitations and sustainable supply chains.

In Europe in particular, insurers are fully embracing ESG and integrating these considerations on both sides of their balance sheets. DWS is proud that the market recognizes its pervasive integration of ESG in all aspects of investing.

Winners of the Insurance Asset Risk awards were selected by a jury from a shortlist compiled by a panel vote. All judges are senior industry experts from across Europe including the UK, each chosen for their knowledge, objectivity and credibility.

More information can be found at insuranceassetrisk.com.

For further information please contact:
Carlos Cancino
Press contact DWS Nordics
Epost: carlos.cancino@konsensus.se
Mob: +46 768 36 98 73

DWS Group (DWS) är en av världens ledande kapitalförvaltare med 662 miljarder euro i förvaltat kapital (per den 30 september 2018). DWS bygger på mer än 60 års erfarenhet och ett anseende för excellens i Tyskland och i hela Europa. Bland kunder runtom i hela världen anses DWS vara en en pålitlig källa för integrerade investeringslösningar, stabilitet och innovation över hela spektrumet av investeringsdiscipliner.

Vi erbjuder privatpersoner och institutioner attraktiva investeringsmöjligheter över samtliga större tillgångsklasser och lösningar anpassade till tillväxttrender. Vår mångsidiga kompetens inom aktiv, passiv och alternativ kapitalförvaltning - såväl som vårt fokus på miljö-, sociala och hållbarhetsfokus - kompletterar varandra när vi skapar riktade lösningar för våra kunder. Vår förvaltningsexpertis och analysförmåga sammanfattas i en global “CIO View” som styr vår strategiska investeringsstrategi.

DWS vill förnya och forma framtiden för investeringar: Med cirka 3 600 anställda i kontor över hela världen är vi både ett lokalt och globalt team.