dykarna.nu - divers community

dykarna.nu firar 10 år på nätet!

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2009 21:14 CET

Det som började som en idé bland ett gäng dykande kompisar utvecklade sig till skandinaviens största samlingsplats för dykare.

dykarna.nu startades hösten 1999 som den första communityn för dykare i skandinavien. Målet för grundarna var att skapa en plats på nätet där man kunde söka och bidra med information kring dykning men framför allt hitta nya dykkamrater och dykplatser.

Idén kläcktes under en fikarast på jobbet. Vi var ett par stycken som brann för dykningen men hade svårt att hitta likasinnade. Jag som var den enda i kompisgänget som var kunnig inom webbuveckling började titta på hur vi kunde lägga ut information på nätet och snart upptäckte vi att det fanns ett stort behov bland dykare i allmänhet, berättar Micke Tilja, grundare av sajten.

Den lilla kompisskaran började få in mail från fler dykare som ville bli medlemmar på den ännu privata webbsidan och snart skapades registreringsformulär och ett medlemsregister.
Jag minns dagen när vi blev 100 medlemmar, det kändes oerhört mäktigt, fortsätter Micke.

Idag har sajten över 20.000 medlemmar och besöks varje månad av cirka 60.000 unika besökare.

dykarna.nu är skandinaviens största samlingsplats på nätet för sportdykare. Vår företagsidé är att tillhandahålla annonsplatser för företag, produkter och tjänster med inriktning på vattensporter, natur och äventyr.