Dynamicweb Software Sverige AB

Dynamicweb bland de 20 bästa enligt Gartner.

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2010 15:29 CEST

Den amerikanska konsultföretag Gartner rankar leverantörer av WCM-system på årsbasis och inkluderar de 20 viktigaste aktörerna på den globala WCM marknaden i rapporten. WCM-system spelar en alltmer viktig roll i att förverkliga företagens mål och syften. Därför är valet av ett lämplig WCM system ett viktigt strategiskt beslut. Många företag förlitar sig på Gartner i sin beslutsprocess innan du väljer en leverantör.

Läs mer om Gartner här

UrvalsprocessFör att ingå i den rapport som Gartner gör måste leverantören uppfylla ett antal kriterier. Dynamicweb mötte dessa inledande kriterier och utsågs tillsammans med andra leverantörer för att ingå i The Magic Quadrant. Leverantörer utvärderades i förhållande till de tre övergripande parametrar användbarhet, driftskompatibilitet och consumability. Varje leverantör har även betygsatts i förhållande till intäkter, geografisk närvaro, vertikal och horisontell kapacitet, insikt om marknaden etc.
På grundval av dessa analyser, väljer Gartner varje år ut 20 leverantörer i The Magic Quadrant för Web Content Management. I år är Dynamicweb stolta över att vara en av de valda 20 leverantörerna.

Dynamicweb Software är med över 4000 installationer, Nordens största leverantör av webpubliceringsverktyg (Content Management System) till websidor, Intranät, Extranet, Portaler och e-handelslösningar. Produkterna från Dynamicweb är helt moduluppbyggda, vilket innebär att du bara betalar för det du behöver. Det är nästan som att bygga med LEGO J

För mer information, kontakta Mikael Aldestam, VD på Dynamicweb Sverige.
mal@dynamicweb.se, +46 708820202