Dyslexiförbundet FMLS

Dyslexiveckan slår rekord!

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2012 15:46 CEST

Denna vecka är den Europeiska Dyslexiveckan. Aldrig tidigare har så många arangemang anordnats - det måste vara minst 300 runt om i landet. I år har biblioteken satsat stort på föreläsningar, förevisningar under mottot "Att läsa på många sätt".

Tal- och punktskriftsbiblioteket - TPB - lanserar sin nya stora kampanj "Jag läser", som tar upp enskild nedladdning i hemmet av digitala taböcker.

Dyslexiförbundet FMLS kampanjar under mottot "Vrid skolan rätt!" Skolinspektionen lämnade förra året en startkt kritisk rapport om tillståndet i grundskolan för elever med dyslexi. Dyslexiförbundet FMLS för ut försöker få gehör för en rad konstruktiva förslag för att komma tillrätta med missförhållandena.

Många spännande arrangemang genomförs runt om i landet med duktiga föreläsare. I Halland föreläser till exempel både artisten "Petter" och Paulo Roberto.

För att få en mer komplett bild av alla arrangemang och budskap - surfa in på Dyslexiförbundet FMLS portal www.dyslexi.org/dyslexiveckan2012

.

Välkommen till våra arrangemang!