E-butik i Norden AB

E-butik ger handlare en arbetsplats

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 09:22 CET

E-butik i Norden är inte bara en plattform för E-handel. Sedan ett par dagar tillbaka erbjuder man även kunderna en fysisk arbetsplats.

- Här får e-handlare en stående mötesplats där man kan bolla sina idéer och vardagliga frågor. Det här är unikt för e-handlare i Sverige säger Tim Svensson, VD för E-butik.

E-handelsverkstan är en del av verksamheten på E-butiks kontor i Södertälje. Här kan kunderna slå sig ner och arbeta med sin webbshop, utbyta erfarenheter med varandra, eller ta hjälp av support och E-handelsrådgivare från E-butik.

- Att driva en E-handel är ofta ett ensamt arbete, säger Tim Svensson. Många butiker är ensamföretag eller drivs av en enda person på ett större företag. Därför välkomnar vi kunderna upp till oss.

E-handelsverkstan håller öppet varje vardag 8.00 till 17.00 och här finns även en studio för produktfotografering där handlare kan boka in sig. För 250 kr per halvdag får de tillgång till professionell fotoutrustning i form av en bra kamera, ljustält och blixtar.

- Tydliga och bra produktbilder är en förutsättning för en lyckad E-handel, säger Tim Svensson. Vår förhoppning är att så många E-handlare som möjligt ska besöka E-handelsverkstan. Tanken är att detta ska vara en mötesplats där handlare kan träffas och bolla vardagliga frågor, både med oss och med varandra.

För med information, kontakta:
Tim Svensson, vd E-butik i Norden AB, 08-410 097 50, 0734-25 45 52, tim.svensson@e-butik.se. Bild på e-handelsverkstaden finns på sidan http://www.e-butik.se/om-foretaget/pressmaterial/bildmaterial

E-butik i Norden AB är Sveriges största leverantör av E-butiker och över 1500 företag använder plattformen E-butik.se för sin Internethandel. Företaget startades -98 av bröderna Tim och Tom Svensson och har idag nitton anställda. I oktober 2010 utsågs E-butik i Norden AB till ett Gasellföretag av Dagens Industri då vi är ett av Sveriges snabbast växande företag. Mer information finns på www.e-butik.se.