e-conomic

e-conomic ingår samarbete med Bluegarden

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2009 11:00 CET

e-conomics samarbete med leverantör av lönesystem på webben underlättar administrationen för små och medelstora företag.

Som ett led i e-conomics strategi att samla leverantörer av administrativa program som går att synkronisera med bokföringsprogrammet, startar tjänsten nu ett samarbete med Sveriges första online-tjänst för lönebearbetning – Bluegarden Lön.

-e-conomic fokuserar på att leverera Sveriges bästa bokföringsprogram på nätet. Därför har vi samarbetspartner på olika områden där det ger våra kunder en fördel. Integrationen med Bluegarden Lön är ett led i att göra e-conomic till en del av en komplett verktygslåda för alla verksamhetssystem ett företag kan behöva, säger Markus Åberg, Sverigechef för e-conomic.

Bluegarden Lön är ett komplett lönesystem på webben som uppdateras i enligt med rådande svenska lagar och avtal. Det innebär att du som företagare, var du än befinner dig, kan administrera löneutbetalningar till sina medarbetare.  Tjänsten är särskilt utvecklad med småföretagarens behov i åtanke och förutsätter inga förkunskaper om lönehantering. Viktiga rapporter, statistik och bokföringsunderlag genereras automatiskt direkt i tjänsten. Uppdateringar och backuper sköts av Bluegarden.

-På Bluegarden har vi en lång tradition av samarbete med duktiga partners inom sådant som kompletterar löneadministration. Därför samarbetar vi med olika leverantörer inom bokföring, bank och ekonomi. Tillsammans med vår lönetjänst kan vi erbjuda en integrerad lösning av mycket hög kvalitet som underlättar det dagliga administrativa arbetet för småföretagaren. Nu har turen kommit till e-conomic som är ett mycket bra komplement till Bluegarden Lön, säger Roger Karlsson, affärsområdesansvarig för Bluegarden Lön.

e-conomic är Skandinaviens ledande företag inom webbaserade ekonomisystem. e-conomics mjukvara är lätt att komma igång med, flexibel och kan integreras med en lång rad andra affärssystem, bland annat CRM- och webbshopslösningar. Över 20000 företag använder idag e-conomic för sin dagliga bokföring, samtidigt som över 3000 revisions- och redovisningsbyråer är anslutna till systemet. Läs mer på www.e-conomic.se

Bluegarden AB är en leverantör av löne- och HR-lösningar och har varit i branschen sedan 1979, tidigare under namnet Växjö PA-konsult AB. Bluegarden ingår i Multidata-Bluegardenkoncernen, Skandinaviens ledande löne- och HR-leverantör med 650 anställda i Sverige, Norge och Danmark. Läs mer på www.bluegarden.se

För mer information kontakta:
Markus Åberg, e-conomic
Telefon: 08 562 766 91