E&E Glasses

E&E Glasses - Vinnare på Umeågalan 2010

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 13:49 CET

När den 7:e upplagan av Umeågalan gick av stapeln var det med över 700 gäster på plats. Umeågalan som går av stapeln varje år i november, har som syfte att uppmärksamma framgångsrika företag och företagare samt att visa på deras betydelse för Umeås tillväxt och utveckling. Umeågalan är det enskilt största och viktigaste näringslivseventet i Umeå. Umeågalan vurmar för entreprenörskap och hitta nya spännande talanger samt att skapa kontakter och diskussioner. Samverkan mellan näringsliv, kommun samt Universitet gör denna gala till en viktig grundsten för Umeå utveckling. Med Umeå som kulturhuvudstad 2014 så kan denna gala bara växa och utveckla Umeås näringsliv.

Ett av priserna som delas ut på denna gala är priset Årets unga företagare vilket delas ut av Umeågalans arrangörsgrupp. I år var det E&E Glasses som fick turen att ta emot detta pris med motiveringen:

”De är drivna, kreativa entreprenörer med tydliga mål och en stark vision som driver dem framåt. På kort tid har de lyckats bygga upp sitt varumärke genom god PR. De är mycket goda förebilder för andra entreprenörer inte minst nästa generation av unga företagare. Sammanfattningsvis - med mod, nytänkande och stark vilja vill dessa entreprenörer sätta Norrland på världens modekarta. ”

E&E Glasses är ett norrländskt företag som säljer glasögon och solglasögon genom webshop och klädbutiker. E&E Glasses gör glasögon som en accessoar, så bågarna kan användas av dig med eller utan synfel.

Alla E&E:s glasögonbågar är döpta efter norrländska orter, såsom Jokkmokk, Piteå och Kiruna. Solglasögonen är döpta efter svenska stränder såsom Bettnes, Tylösand och Marstrand

E&E Glasses- Glasögon för syns skull