Kalmar Science Park

e-Handelsdagen 2013 i Kalmar

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2013 11:50 CEST

Programmet för e-Handelsdagen den 24 september i Kalmar bjuder på talare som Jarno Vanhatapio, grundare av Nelly.com, Lars-Johan Jarnheimer, CDON, Svensk Distanshandels VD Jonas Ogvall, Malin Sundström, Swedish Institute for Innovative Retailing och många andra.

e-Handelsdagen 2013 är fylld av kunskap, diskussionsmöjligheter och lyckade case, för den som är etablerad e-handlare eller i startgroparna. I år utökar vi programmet med forskning och utveckling inom e-handel genom att bland annat bjuda in till en ”Get together” med deltagare från Linnéuniversitetets forskarworkshop om e-handel.

e-Handelsdagen bjuder på recept för att lyckas online, hur man expanderar internationellt, trender som kommer, forskning och mycket annat. Lyssna till erfarna e-handlare som lyckats i med- och motgångar och var med i diskussioner.

Dagens konferencier är Sydsvenska Handelskammarens vd Stephan Müchler. e-Handelsdagen är ett samarbete mellan Kalmar Science Park e-commerce, Svensk Distanshandel, Handelskammaren och Linnéuniversitetet.

Program med talare och hålltider: Se bifogade filer!
Datum: 24 september
Plats: Brofästet Hotell & Konferens, Gröndalsvägen 19, Kalmar
Hashtag: #ehandel2013

För mer pressinformation, kontakta:

ROLAND KARLSSON | Eventansvarig
roland.karlsson@kalmarsciencepark.se
Kalmar Science Park e-commerce
072 223 92 25
www.kalmarsciencepark.se

Kalmar Science Park är den kreativa mötesplatsen för idéer och innovativa företag som vill växa. Medlem i Swedish Incubators & Science Parks, den rikstäckande branschorganisationen, och bidrar till att utveckla det nya näringslivet i Sverige.