Kalmar Science Park

E-handelsutvecklare från Kalmar ska förnya däckhandel

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2014 07:00 CEST

Kunden kan däck och Easyfy kan e-handel. Den 29:e april skrev e-handelsexperterna Johan Uddh och Marcus Oldin avtal med däckleverantör. Tillsammans ska de skapa en nydanande däckhandel, on-line.

Den 29:e april skev Kalmarbaserade Easyfy avtal med en kund som är försäljare av däck och fälgar. Från försäljning via Blocket ska kunden nu få framtidens e-handelslösning för däck och fälg. Det är en stor satsning som för kundens del även innebär ett helt nytt varumärke, som kliver direkt in på nätet som e-handlare. Easyfy kommer leda projektet och utveckla plattformen.

Det är väldigt kul att lära sig en ny bransch. Om ett halvår kommer vi vara däckkungar, säger Marcus Oldin och ler.

Målgruppen för e-handelssajten är allt från ”Svenssons” till ”Powerusers”. Den senare vill sticka ut, kanske med bredare fälg än standard eller däck som är smalare. På sajten ska kunden kunna kombinera på lite nya sätt och skräddarsy efter sina önskemål.

En bilentusiast vet vad den vill ha, men det är inte alltid lätt att göra kombinationen on-line, förklarar Johan Uddh.

Avtalet innebär främst utveckling men Easyfy kommer också vara en strategisk partner under resan. De ska vara med och forma varumärkesstrategin och ge råd om vilka kanaler kunden ska synas i och hur de kan arbeta effektivt framöver.

Projektet är nu i full gång och ska vara klart sista augusti.

I projektet medverkar även interaktionsdesignbyrån Define, som har i uppdrag att designa sidan för målgrupperna, oavsett om de surfar in via mobil, surfplatta eller dator. Båda bolagen ingår i Kalmar Science Park.

För mer pressinformation, kontakta

Johan Uddh, Easyfy AB
johan@easyfy.se

Kalmar Science Park är den kreativa mötesplatsen för idéer och innovativa företag som vill växa. Medlem i Swedish Incubators & Science Parks, den rikstäckande branschorganisationen, och bidrar till att utveckla det nya näringslivet i Sverige.