E.ON Sverige AB

E.ON och OKQ8 inviger ny gasstation i Huddinge

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2015 14:08 CET

PRESSINBJUDAN

Måndag 2 mars invigs ytterligare ett av E.ONs och OKQ8:s tankställen för fordonsgas, denna gång i Huddinge. Energiminister Ibrahim Baylan invigningstankar och berättar om sin syn på omställningen till mer förnybar energi.

E.ON och OKQ8 fortsätter satsningen på att öka utbudet av fordonsgas och i förlängningen minska transportsektorns klimatpåverkan. Företagen har sedan 2010 tillsammans öppnat två tankställen för fordonsgas per år, och stationen i Huddinge blir den nionde gasstationen i Stockholmsområdet. Det innebär att det nu finns totalt 27 gasstationer i Stockholm.

Välkommen till invigningen för att höra mer om E.ONs och OKQ8:s satsningar på fordonsgas, och en paneldiskussion om hur Sverige kan skapa förutsättningar för omställningen mot en mer klimatneutral transportsektor.

Var: OKQ8:s station, Ågestavägen 2-8, Huddinge

Medverkande:

• Energiminister Ibrahim Baylan (S)
  • Huddinges kommunstyrelseordförande Daniel Dronjak (M)
  • E.ON Sveriges koncernchef Jonas Abrahamsson
  • OKQ8:s styrelseordförande Göran Lindblå
  • Sten Hellquist från Volvo Car Sverige
  • Syvab:s vd Carl-Olof Zetterman

• Program 2 mars:

10.30Kaffe
    11.00Invigningstal
    11.20Paneldiskussion
    11.50Möjlighet till fotografering
    11.55Ibrahim Baylan invigningstankar
    12.00Lunch och mingel
    12.10Ibrahim Baylan och Daniel Dronjak provkör Volvos nya Bi-Fuel
    12.30Avslutning

För mer information, vänligen kontakta:

Torbjörn Larsson, Kommunikationschef E.ON Gas Mobil: 0706-37 32 77, E-post: torbjorn.larsson@eon.se

Malin Eklund, Head of Communication & CSR på OKQ8, Mobil: 070-268 00 95, E-post: press@okq8.se

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har cirka 3 500 medarbetare i Norden och omsatte under 2013 cirka 37 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerade cirka 66 miljarder kronor i Norden mellan 2006 och 2013.