E24 Näringsliv HB

E24 och Midfield Media ingår samarbete kring seminarier inom B2B-segmentet.

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2009 14:17 CEST

E24 Näringsliv och Midfield Media har ingått samarbete kring seminarier inom B2B-segmentet. Först ut är en heldagskonferens med fokus på Business Intelligence och verksamhetsstyrning den 5 maj på Grand Hotell i Stockholm. Konferensen är Sveriges största i sitt slag och riktar sig till controllers, CFO:s och chefer inom IT, ekonomi, finans, redovisning m fl.

Genom samarbetet kommer Midfield Medias seminarier nå ut till många fler inom målgruppen och E24:s erbjudande breddas mot både annonsörer och läsare. Ambitionen är att tillsammans kunna erbjuda Sveriges största och ledande seminarier inom B2B.

- E24 har en mycket stark läsarmålgrupp inom B2B och vi vill därför bredda vårt produkterbjudande mot dessa. Seminarier är ett relevant forum för affärsinformation för både läsare och annonsörer. Midfield Media är en dokumenterat duktig arrangör av B2B-seminarier, säger Per Lundsjö vd och chefredaktör för E24.

- Vi har länge letat efter en stark partner inom affärspress och tror att detta samarbete gör att Midfield Medias seminarier når ut till ännu fler aktörer och kunder inom våra branscher, säger Magnus Lund vd Midfield Media.

Här hittar du mer information om BeslutsstödsDagen på Grand Hotell den 5 Maj.

För mer information:

Per Lundsjö, VD och chefredaktör E24, 070-730 25 20

Magnus Lund, VD Midfield Media, 070-370 45 06

Om E24

E24 är en komplett affärstidning på nätet med nyheter och analyser om ekonomi, börs, aktier, fonder och räntor. Redaktionen är bemannad som en dagstidning i miniatyr - med snabba nyhetsreportar, stygga redigerare, seniora nyhetschefer, formsäkra grafiker, djupsinniga börsanalytiker och orädda profilskribenter. E24 lanserades hösten 2005 och finns idag i Sverige, Norge, Holland och Frankrike.

Om Midfield Media

Midfield Media är ett kunskapsförlag inom B2B. Genom undersökningar och analyser av ekonomi, finans, redovisning, affärsstödjande teknik, säkerhet och sjukvård skapar Midfield Media ledande forum med information, inspiration och konkreta lösningar. Via konferenser, utbildningaroch summits för Midfield Media samman beslutsfattare och affärskritisk kunskap. Midfield Media Sverige lanserades 2005 och är idag verksamt i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen.