Easit AB

Easit lanserar verktyg för projekthantering

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2011 08:45 CET

Easit är idag ett framgångsrikt svenskt företag som hittills haft huvudfokus på verktyg för ärendehantering för att skapa ordning och reda hos stora och mellanstora företag. Nu vill Easit hjälpa projektorganisationen att lyckas med sina projekt genom att engagera projektdeltagarna.

– Det allra vanligaste sättet att arbeta med ett projekt på är genom Excelfiler som delas ut och en hel del e-post som skickas runt. Detta bidrar att mycket kan falla mellan stolarna, och ingen har riktigt koll på hur projektet fortskrider och vem som gör vad och när. Säger Ola Holm, VD Easit AB.

Alla arbetar i samma verktyg
Med Easit Projekt kan alla projektdeltagare följa projektets uppdateringar i realtid och enkelt få en överblick över alla pågående och avslutade aktiviteter utan att behöva skicka
e-post fram och tillbaka. Det bidrar till att projektet drivs effektivare och varje enskild medarbetare i teamet känner sig delaktig och engagerar sig mer i projektet. Engagemanget och delaktigheten hos den enskilde är framgångsfaktorn till ett effektivt och lyckat projekt.

Andra smarta funktioner i verktyget är att man redan i överblicksbilden kan få information om kostnader och total nedlagd tid i projektet.

– Vi tror att det här projektverktyget är ett viktigt komplement till våra andra produkter då det är utvecklat för samma målgrupp. Vi vill även vara tydliga mot våra kunder med att verktyget går lika bra att använda tillsammans med de övriga produkterna eller som ”stand-alone”. Säger Ola Holm, VD Easit AB.

För frågor och mer information, vänligen kontakta:
Christian Johansson, Regionchef Easit AB
e-post: christian.johansson@easit.se

Om Easit:
Vi erbjuder egenutvecklade programvaror för enklare och effektivare hantering av affärsprocesser såsom ärenden, avtal och support inom IT, Kundservice, Kvalitet & Avvikelser samt Projekt. Våra kunder är stora och mellanstora företag, myndigheter, landsting och kommuner.

Bolaget grundades 1999 och har idag över 300 installationer i Norden, 3 kontor och över 50 anställda. Läs mer om Easit på www.easit.se