Easit AB

Easit tecknar samarbetsavtal med Daymark

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2011 07:48 CET

Easit tecknade idag ett samarbetsavtal med Daymark. Daymark AB är ett IT-konsultbolag med huvudsaklig inriktning mot IT Service Management, Project Management, Interim management och Organizational Change Management. Samarbetet med Easit ger Daymark en bredare bas att stå på vid rekommendation av verktyg som täcker behovet av ärendehantering inom Helpdesk, Servicedesk, Support, Avvikelsehantering och Projekt.

– Vi är ett IT-konsultbolag med fokus på kunden och vi har valt att samarbeta med de SaaS-leverantörer (molntjänster), mjukvaruföretag och konsultbolag som marknaden efterfrågar. Det är viktigt för oss att våra partners håller den höga nivå av kvalitet i alla led som vi själva eftersträvar, säger Michael Wolgsjö, VD Daymark AB.

– Med rätt erbjudanden av produkter och tjänster, en fortsatt personlig support och utökade säljkanaler vill vi fortsätta ta marknadsandelar. Vi på Easit är glada över samarbetet med Daymark och hoppas på att kunna hjälpa ännu fler företag att finna rätt lösningar från Easit, säger Christian Johansson, Regionchef Easit AB.

För frågor och mer information, vänligen kontakta:
Christian Johansson, Regionchef Easit AB
e-post: christian.johansson@easit.se

Om Daymark
Daymarks kunder består främst av stora internationella bolag och myndigheter i Skandinavien. Våra partners är dels marknadsledande leverantörer av program-varulösningar för Service Management, dels erkänt professionella konsultmäklare.

Verksamheten startade i augusti 2008 och har sedan dess vuxit stadigt. Företaget har idag sitt kontor i Kista, norr om Stockholm City. Det finns redan uttalade planer på etablering i Öresundsregionen (inkl Danmark) samt i Norge. För mer information om Daymark, är du välkommen att läsa mer på www.daymark.se.

Om Easit:
Vi erbjuder egenutvecklade programvaror för enklare och effektivare hantering av affärsprocesser såsom ärenden, avtal och support inom IT, Kundservice, Kvalitet & Avvikelser samt Projekt. Våra kunder är stora och mellanstora företag, myndigheter, landsting och kommuner.

Easit i siffror: Bolaget grundades 1999 och har idag över 300 installationer i Norden, 3 kontor och över 50 anställda.
Läs mer om Easit på www.easit.se