Easton Golf

Easton Golf intar Costa del Sol och reser till Malaga och Estepona

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2014 15:21 CET

Planeringen för nästa års golfresa är i full gång för många svenska golfare som vill passa på att tjuvstarta säsongen söderut. Researrangören Easton Golf lanserar nu två nya resmål på den spanska solkusten med start våren 2015. Dels veckoresor, dels Long Stay.

Costa del Sol har länge varit ett uppskattat resmål för såväl golfarna som badturisterna, inte minst uppskattat för sitt härliga klimat. Easton Golf erbjuder nu golfresor till Marbella med start mars 2015. I resan ingår boende på IBEROSTAR Marbella Coral Beach, ett fyrstjärnigt hotell av hög standard med bra läge vid stranden och gångavstånd till populära marinan i Puerto Banus. Golfpaketet består av spel på Atalaya Golf samt La Quinta Golf.

Lite mer söderut på kusten ligger Estepona, en annan uppskattad kuststad. Här hittar du det andra nytillskottet i form av Valle Romano. Detta är en så kallad Long Stay-resa som sträcker sig över 28 dagar. Här väntar ett nybyggt lägenhetshotell tillhörande hotellkedjan Melia/Tryp. De moderna trerumslägenheterna har golfbanan, Valle Romano GC, som närmsta granne. I resan ingår även spel på Almenara GC, en mycket uppskattad 27-hålsanläggning.

- Vi har haft som ambition under en längre tid att kunna komplettera vårt utbud med såväl en veckodestination som ett Long Stay-resmål på Solkusten, berättar Robert Lundgren, verksamhetsansvarig på Easton Golf. Det finns så klart enormt mycket att välja mellan både vad det gäller golfbanor som boendealternativ. Nu har vi äntligen hittat två mycket trevliga golfresor som har allt det vi eftersträvar vad det gäller läge och kvalitet. Dessutom till ett bra pris, avslutar Robert Lundgren.

För mer information:

För mer information kontakta:
Robert Lundgren
robert@eastongolf.se
Telefon + 46 709 17 04 20

www.eastongolf.se

Easton Golf AB - The friendly golftours

Easton Golf började att sälja golfresor 1993 och de första resorna gick till dåvarande Tjeckoslovakien. Därav kommer namnet Easton Golf. Idag är vi en av de allra största aktörerna inom golfresor i hela Norden och vi skickar årligen flera tusen svingtörstande nordbor till varmare breddgrader.

Vi fokuserar på att leverera sociala golfresor och du har kanske hört talas om vår ”Easton-anda”. Naturligtvis står golfen i fokus på våra resor, men vi tycker också det är viktigt att vi har trevligt utanför golfbanan. Därför har vi alltid svensktalande golfvärd på våra resmål som bland annat arrangerar trevliga tävlingar, intressanta utflykter och gemensamma middagar. Vår filosofi är att vi ska bo bra, att vi ska spela på mer än en bana, att det ska finnas intressanta utflykter, att det ska finnas plats för mycket skratt och hög trivsel, och att det ska inte behöva kosta skjortan att åka.