Easyart

Konstgalleri i mobilen? Easyart iPhone App är här!

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 19:25 CET

Idag kan du kan finna ett konstgalleri i din ficka! Med Easyart appen kan du bläddra bland tusentals konstverk och posters direkt i telefonen. Du kan också se bilderna på dina egna väggar med hjälp av iPhone kameran.

Applikationen gör det enkelt och roligt att visa, visualisera och diskutera konst var du än är. Du kan:

• Bläddra och zooma in bland över 50.000 enastående bilder från internationella museer och samlingar.
  • Se och visa inramade tavlor och affischer på din egen vägg med telefonkameran.
  • Testa olika ramar och konstverk i de 5 rumsligheter som ingår.
  • Dela dina "room shots" och urval med andra via Facebook och e-post.
  • Köpa konst via telefonen.

Du kan använda applikationen som ett verktyg för inspiration och som ett hjälpmedel för att hitta den perfekta konsten till varje rum i ditt hem.

Den nya applikationen är rolig att leka med och den besvarar äntligen den gamla frågan som vi ofta ställer oss själva: "Kommer detta att se bra ut i mitt hem?"

Ladda ner den här.

Easyart iPhone App utnämndes till Månadens uppfinning av "The Harris Epstein Invention of the month Award". Läs mer om utmärkelsen här.

Easyart är ett spännande och inspirerande sätt att köpa konst på nätet med över 100.000 bilder som sålts till tiotusentals kunder över hela Europa sedan sajten lanserades 1999. Idag är Easyart Nordens ledande återförsäljare av Posters, Konsttryck, Fotokonst, Canvastavlor, Kartor, Litografier och Ramar. På Easyart kan man skräddarsy sin konst till något unikt - allt till attraktiva online priser med prisgaranti.

Vi ställer även gärna upp med produktlån och kan ordna fram högupplösta bilder på kort varsel. Kontakta Stéphanie Olsson på +44 789 0609 286 eller stephanie@easyart.com