Instoremedia AB

easyFairs- En succé för digital signage

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2009 14:23 CEST

Ett stort tack till alla besökare som kom förbi vår monter och drack en kopp kaffe med oss! Det är tydligt hur mycket branschen växer och blir allt mer aktuell som marknadskanal. Återigen får vi ett bevis på att finanskrisen inte har släckt intresset för branschen. Tvärtom ser vi mycket tro och hopp bland svenska företagsledare som vill investera i digitala skyltar .

Nyligen presenterade easyFairs den slutliga besökarstatistiken från easyFairs BUTIKSLEVERANTÖR 2009. Totalt 4126 personer besökte mässan under de två dagarna den höll på och majoriteten av besökarna hade någon ansvarsposition inom butik/handel.

I undersökningen av easyFairs uppgav 61 % av de tillfrågade besökarna att de var intresserade av skyltar- och displaysystem. Detta tillsammans med det stora besökarantalet i vår monter visar hur digital signage börjar intressera nya branscher och nya områden.

- Vi är jättenöjda med mässan och det stora intresset för våra lösningar. Just i år fokuserade vi på nyheter för att visa hur mycket branschen utvecklas och hur många olika möjligheter som finns, säger Mikael Ekstrand, Marknads- och Försäljningschef på Instoremedia

För mer information vänligen kontakta oss.

Instoremedia AB

Kungsholmstorg 16

Webb: www.insm.se

Telefon: +468518 00 860

Instoremedia AB är en prisbelönad* leverantör av helhetslösningar för digital signage. Företaget grundades 2004 och har som koncept att hantera och distribuera digital media för marknadsföring och informationsvisning i bl. a butiker, restauranger, köpcentrum, mässor och inom företag. Några av företagets kunder är bl.a. Telenor, Telia, Hemmakväll, Yamaha, Copiax och Teknikmagasinet.

*Microsoft .Net Awards 2006, Deloitte "Rising star", NEC "Best solution of the year".