EBG | Network

EBG | Webinar: Inköpare på ABB HVDC sover gott om natten

Press Release   •   Sep 01, 2014 19:06 CEST

Att ha visibilitet och överblick över sina inköpsordrar är nödvändigt för effektiva inköp. Inte bara att kunna ställa sig frågan vilka ordrar som ligger utan vilka som är obekräftade eller sena för att proaktivt kunna se till att allt går som det ska.

Viktigt är också att inte arbeta i silos utan kunna dela information mellan de olika delar av organisationen som är beroende av att allt fungerar från order till leverans.

Välkommen till ett webinar den 16 september kl. 09.30-10.30 där Toomas Ekman, Data analyst ABB, delar med sig av deras QlikView Business Discovery lösning inom inköp som hämtar data från SAP och excel.

Du kommer få höra hur ABB nu har kontroll över sina inköpsordrar och använder QlikView för att bland annat:
- snabbt kunna få en överblick över sena eller obekräftade ordrar
- enkelt göra felsökningar
- valutasäkra prospekten
- dela information om leveransprecision mellan inköp, planering och transport samt vad det innebär att alla har tillgång till denna information samtidigt.

Anmäld dig även om du inte kan delta, så mailar vi dig en inspelning efter webinaret.

Varmt välkommen att anmäla dig här!

EBG | Network & Qlik

EBG startades 2010 av Anna Bjärkerud med ambitionen att samla och dela erfarenheter kring elektronisk affärsprocessutveckling bland Nordiska företag och organisationer. Fokusområden är köparens önskan att styra och kontrollera flödet från behov eller inköp till betalning, leverantörens från order till betalning. Eftersom denna process i stora bolag är extremt funktionsindelad anser EBG att det behövs funktionsövergripande forum som hjälper bolag att effektivisera och automatisera för att realisera förbättrade resultat, ökad spårbarhet och nöjdare kunder och leverantörer. EBG driver idag även EBF e-BusinessForum | Sverige samt EBF e-BusinessForum | Norge

As one of few networks, EBG aims at creating opportunities to learn from your peers across functions and across industry borders. We talk about the networked economy and what impact current and future private and public sector development bring to the table for any CFO, CPO, CIO, SSC manager or any other person with the mandate to bring change to their organisation.

We host a couple of blogs:
www.e-businessguide.eu
www.e-businessforum.se
www.e-businessforum.eu

And run a couple of yearly networking days:
www.s2psummit.eu
www.ebfnorge.eu

We do interviews, write articles, make surveys, run webinars and much more - because we believe that all business and organisational development comes from changing peoples behaviour, looking at business processes in a more holistic way and sharing experiences across industry borders.

Welcome to EBG e-BusinessGuide!