FPD Scandinavia AB

ECO mässa –möjliggör miljonexport

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2008 09:38 CEST

Eco-Tech Scandinavia - är en internationell mötesplats för miljöteknikföretag och kommer att hållas i Göteborgs mässhallar under tiden 7 - 8 oktober, där skandinaviska företag och organisationer genom "matchmaking" kommer att föras samman med andra företags liknande önskemål och önskningar. Eco-mässan ska ses som en av de mest viktigaste händelserna inom miljösektorn i Skandinavien innehållande innovationer, nya trender, ny teknik och produkter. Denna extraordinära händelse kommer sannolikt att bidrag med många miljoner för den svenska exporten.

Eco-Tech Scandinavia 2008 kommer att ha sitt fokus på fem affärsområden.

• Luft, Jord & Vatten
  • Energi
  • Transporter
  • Sopor & Återvinning
  • Miljö kompetens

Eco-Matchmaking möjliggör för företag över hela Europa att i olika former finna samarbetspartners vare sig det gäller kompletterande kunskap, produkter eller representanter.

Företag och organisationer från hela Europa kan använda denna unika möjlighet för att etablera nya kontakter för framtida samarbete.

Eco-Matchmaking är en perfekt miljö för bl.a.:

• Nystartade företag och entreprenörer.
  • Investerare.
  • Organisationer/institut för forskning.
  • Företag som söker har eller söker ny teknologi.
  • Logistikföretag

Att FPD Scandinavia AB blivit inviterad till denna mässa bekräftar att produkten -Flytande Sugsil S6 har ett internationellt existensberättigande i denna miljö och effekten av samarbete med -Enterprise Europe Network, har redan tidigare visat sig genom långt gångna förhandlingar i bl.a. Grekland.

Eiwe Wihk

FPD Scandinavia AB