Adven Sweden AB

Eco2 Energy sänker energikostnaden åt storfastighet i Nacka

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2012 09:05 CEST

Den oberoende värmeleverantören Eco2 Energy levererar grön energi till den kommersiella fastigheten Ormingehus i Nacka. Genom övergången från Fortums fjärrvärme - till lokalt producerad grön energi - reduceras de årliga kostnaderna med en kvarts miljon kronor för den 17 000 kvm stora fastigheten.

Fastigheten Ormingehus i Nacka som bland annat rymmer en vårdcentral, restaurang, Friskis och Svettis, dagis och kontorslokaler har ett behov av både uppvärmning och kyla. Tidigare värmdes fastigheten upp av fjärrvärme från Fortum. Genom att anlägga en lokal bergvärme- och kylanläggning levererar nu Eco2 Energy grön energi till en betydligt lägre kostnad.

– Beräkningarna är att Ormingehus får en kostnadsbesparing på drygt en kvarts miljon kronor årligen genom vår lokalt producerade energi. Utöver att sänka kostnaderna för värme och kyla bidrar även vår energilösning till en GreenBuilding* -certifiering för fastighetsägaren, säger Jonas Häggqvist, VD, Eco2 Energy.

Eco2 Energy producerar förnyelsebar energi genom egna lokala värmeanläggningar, baserat på bergvärme, bioenergi och solvärme. Genom skräddarsydda lösningar för varje enskilt fastighetsbestånd är Eco2 Energy är ett konkurrenskraftigt alternativ till el, olja och fjärrvärme. Bergvärme- och kylanläggningen i Ormingehus i Nacka är i drift sedan 3 veckor.

För mer information kontakta:
Jonas Häggqvist, VD, Eco2 Energy
E-post: jonas.haggqvist@eco2energy.se

*http://www.sgbc.se/certifieringsprocess-greenbuilding

Om Eco2 Energy:
Eco2 Energy är ett svenskt företag som levererar färdig värme baserad på förnyelsebar energi. Värmen kommer från egna berg- och bioenergianläggningar med samma servicenivå som fjärrvärme men baseras på skräddarsydda lösningar för varje enskilt fastighetsbestånd. Eco2 Energy vänder sig till kommersiella fastigheter, bostadsrättsföreningar, flerbostadshus, kommuner och allmännyttan.

www.eco2energy.se