EcoActive North AB

EcoActive.se har öppnat sin nätbutik.

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2012 18:33 CEST

EcoActive.se satsar på försäljning av ekologiska, miljövänliga produkter för outdoor och friluftsliv från både mindre och stora ledande tillverkare.

- Efter mycket planering och sökande efter produkter som håller för våra krav med avseende på miljö och kvalitet har vi äntligen lyckats sätta ihop ett sortiment vi tror på. Vi har valt att arbeta med ett antal leverantörer som ligger mycket långt fram när det gäller att ta hänsyn till miljön vid val av material och vid tillverkningsprocessen. Vi vill helt enkelt lämna så små ekologiska fotspår det bara går, säger Erik på EcoActive.se.

Namnet EcoActive.se är framtaget för att tydligt understryka vad det är för produkter som erbjuds och till vem. Produkter med ekologiska värderingar som används av aktiva människor. I dagsläget kommer EcoActive.se endast att satsa på att nå ut till kunder i Sverige. I sortimentet kommer kunden att hitta utvalda kvalitetsprodukter från bl.a. Houdini, Aclima , Vaude och Isbjörn of Sweden.

- Vårt mål är inte att växa och bli störst. Vi kommer istället att lägga energi på att alltid kunna erbjuda kunden produkter som ligger längst fram när det gäller miljövänlig outdoor. När tillverkarna tar ett steg framåt följer vi med, även om det innebär att vi kanske inte alltid har produkter från de största och mest välkända varumärkena. I övrigt kommer vi att hålla samma servicenivå m.a.p. leveranstider, generösa leverans- och bytesrätter som de stora jättarna, säger Henrik på EcoActive.se.