EcoGuard AB

EcoGuard en av årets gaseller

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2013 11:02 CET

Vi är glada över att vi är en de mest snabbväxande företagen i vår region. På Gasellfesten i onsdags, 6 november, korades de mest snabbväxande företagen i Örebro och Västmanlands län. EcoGuard var ett av dem. Många framgångsrika företag har varit en Gasell och det är ett tydligt tecken på att vi är på rätt väg.

Sverige behöver tillväxt, och Sveriges entreprenörer behöver inspirerande förebilder. Därför utser Dagens industri de snabbast växande företagen i landet till Gaseller. Vårens Gasellträffar och höstens Gasellfester ger tillfälle att möta Gasellföretagen, som är mästare både på lönsam tillväxt och på att skapa nya jobb. Kriterierna för att vara med i tävlingen är bl.a. att företaget omsätter minst 10 MSEK, har minst 10 anställda och har fördubblat sin omsättning sedan det första räkenskapsåret. Och, inte minst viktigast, att resultatet hela tiden varit positivt.

Det företag i varje län som växer allra snabbast, vinner Gasellen i sitt län. På Gasellfinalen i Stockholm 2 december utses vinnarnas vinnare, årets Supergasell – Sveriges snabbast växande företag.

”Vi får nu ett tydligt kvitto på att vi är rätt ute och att vi har ett erbjudande som marknaden har behov av. Jag är mycket nöjd att vi är en årets Gaseller och ser med stor tillförsikt på vår framtid” Tomas Toll, styrelseordförande EcoGuard.

Under hösten 2013 har EcoGuard lanserat CURVES som är en programvara för individuell mätning med funktioner för att samla in, analysera, visualisera och använda data för debitering samt stöd för integration mot styrsystem i fastigheter. Särskilt med tanke på att det under 2014 införs ett lagstadgat krav på att kunna mäta och debitera varmvatten individuellt.

I oktober rekryterades två nya ledamöter, Bengt Margård och Robert Nilsson, till EcoGuards styrelse som en del i bolagets uppbyggnad av en stabil plattform på strategisk nivå inför de kommande åren.

EcoGuard gör det möjligt för fastighetsägare och boende att hålla koll på hur mycket värme och, vatten och el som används. Det sker genom att visualisera energianvändning i fastigheter ner på individuell nivå, genom vår mjukvara EcoGuard CURVES. Vi är kända som marknadsledare inom trådlös temperaturmätning. Vi är övertygade om att IMD har framtiden för sig eftersom individuell mätning ger alla möjlighet till lägre kostnader och bättre miljö.