Ekoligens

EcoligentPaper® miljövänliga klädgalgar nu på Fotografiska

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2015 09:25 CEST

Nu finns EcoligentPaper® helt återvinningsbara klädgalgar att köpa i Fotografiskas populära butik. Galgen har fått en stilren design, som tagits fram tillsammans med Fotografiska och följer dess klassiska manér.

Fotografiskas välsorterade och omtyckta butik med fotoböcker och fotokonst rymmer numera även svarta hållbara galgar med det kända Fotografiska-mönstret.

”Det har varit fantastiskt kul att ta fram den nya klädgalgen tillsammans med Fotografiska. Den vita logotypen blev en vacker kontrast mot det sobert svarta och vi ser nu ett ytterligare bra exempel när högkvalitativ design möter hållbarhet. Vi hoppas att galgen inspirerar såväl fotointresserade som mode- och designmedvetna”, säger Patrik Enbacka, VD på Ekoligens.

En grön fotografisk nyhet

Klädgalgen som är 100 % återvinningsbar finns nu i butik och säljs i tre-pack för 95 kronor. Ekologiska kläderna med en klädkollektion från Another Textile Company (ATC) hängs också upp på galgarna och skapar dubbel ekoglädje.

Naturlig design och funktion

Ekoligens arbetar för innovativa produkter och material med en hållbar ekologisk och ekonomisk affärsnytta. EcoligentPaper® klädgalge av återvunnet papper är ett bevis på att innovativa och kreativa företag som Fotografiska, genom ett miljösmart materialskifte inte bara kan skapa en funktionell och hållbar produkt, utan också en unik designprodukt.

För mer information, bilder och produktprover vänligen kontakta

Patrik Enbacka, VD Ekoligens, tel 070-610 29 08, patrik@ekoligens.se

Ekoligens AB verkar för miljövänliga material med hållbar ekologisk och ekonomisk affärsnytta och att stärka varumärkens kommunikativa möjligheter. www.ekoligens.se