EcoRub

EcoRub: Första leveransen till fordonsindustrin

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2012 08:31 CEST

(AktieTorget: EcoRub AB)

EcoRub har tidigare levererat halkskyddsmaterial till båtindustri. Nu har vi fått vår första order från fordonsindustrin.

Det är ett holländskt företag som ska bygga 250 specialbussar och EcoRub ska leverera halkskydd till dessa. Första leveransen har just gått iväg och slutleveransen ska göras i december.

Det har tagit över ett år att få denna order. Första varuprovet skickades till kunden våren 2011 och sedan har testning och utvärderingar skett. Orden är värd några hundra tusen kronor för EcoRub.

- Ordern är glädjande, men ännu viktigare är att vi fått en bra referenskund inom fordonsindustrin och att vi nu kan söka vidare på denna stora marknad, säger en nöjd vd, Åke Paulsson.

För ytterligare information kontakta: Vd Åke Paulsson, 0911-76620 ake.paulsson@ecorub.se

EcoRub AB (publ):

EcoRub är ett miljöteknikföretag. Bolaget har en patenterad metod att blanda plaster och gummipulver för att skapa ett nytt material – ekologiskt gummi - med unika materialegenskaper. Egenskaperna är bland annat utmärkt åldringsbeständighet, slagtålighet och att materialet lätt kan återvinnas. Materialet är avsett för formsprutning i den typ av formsprutningsmaskiner som används inom plastindustrin. Materialet finns även i form av gummiduk, mattor och skivor. EcoRub AB är finansierat av EU – Eco-Innovation – projekt ACE med 50% av marknadsintroduktionskostnader under 3 år.