Team Nordic Trail

EcoTrail Stockholm och Green Cargo i en gemensam hållbar satsning

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2017 14:21 CET

Europeiska succén EcoTrail kommer till Stockholm - löptävlingen som får storstadsmänniskor att springa i skogen. Loppet med tydlig miljöprofil inleder samarbete med fokus på hållbarhet tillsammans med Green Cargo, Sveriges enda logistikföretag som erbjuder transporter märkta med Bra Miljöval.

EcoTrail växer i popularitet i Europa och nu lanseras den unika tävlingen för både vana och ovana motionärer. Tävlingen med återvinningsstationer och hållbara lösningar.
Den 17 juni genomförs tävlingen i skogarna kring Norra Djurgården, Roslagsleden och med en avslutande målgång i Kungsträdgården.

Green Cargos transporter sker till över 90 procent med eltåg och är det mest miljövänligaste transportalternativet. GreenCargo kör 400 godståg varje dygn i Sverige och ersätter därmed cirka

10 000 lastbilstransporter på vägnätet.Tillsammans med EcoTrail Stockholm genomför Green Cargo nu en satsning på hållbar medarbetare med fokus på förbättrad hälsa.

-Green Cargo och EcoTrail har flera gemensamma nämnare med fokus på hållbarhet och miljö. Att vi tillsammans kan skapa hållbarare medarbetare hos Green Cargo är en bonus, och självklart ett av många mål med att arrangera tävlings – och träningsaktiviteter, säger Miranda Kvist, VD för Team Nordic Trail som arrangerar Eco Trail Stockholm. Inför tävlingen genomförs bland annat provlöpningar där deltagarna kommer att ”Plogga” dvs jogga och plocka skräp på samma gång. En winwin för allt och alla, fortsätter Miranda Kvist.

-Hållbara medarbetare är ett viktigt mål för oss. En viktig del inom detta är motion. Att samarbeta med EcoTrail känns helt rätt då det syftar till bättre hälsa och det på ett miljövänligt och hållbart sätt. Vi ser mycket fram emot detta samarbete, säger Caroline Frumerie, HR Direktör på Green Cargo.

EcoTrail Stockholm kommer att genomföras med följande distanser: 16km solo och duoklass (8km var), 45km och 80km. Start genomförs i Stora Skuggan på Kungliga Djurgården. Läs mer på www.ecotrailstockholm.com

För ytterligare information, kontakta:

David Sundvall, tävlingsledare för EcoTrail Stockholm

E-post: david@ecotrailstockholm.com

Team Nordic Trail är Sveriges största arrangör av aktiviteter med fokus på upplevelse i naturen. Teamet genomför EcoTrail Stockholm, Stockholm SwimRun och tillhandahåller både träningsgrupper och träningsresor för motionärer i alla nivåer i Sverige och utomlands. Välkommen ut med oss! Träning, upplevelse, gemenskap.
Läs mer: www.teamnordictrail.se