Ecovision AB

Ecovision får stororder från Dagens Industri

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2006 11:57 CET

Dagens Industri och Ecovision har slutit ett avtal som innebär att Ecovision blir ny leverantör av finansiell information till Dagens Industri.

Genom det nya avtalet blir Ecovision leverantör av omfattande kurs- och nyhetsinformation till Dagens Industri. Vidare ingår utveckling och drift av tjänster för aktieportföljbevakning och kursdiagram till di.se samt ett flertal licenser av realtidssystemet Ecovision ProTrader på Di TV.

Avtalet innebär även att Nyhetsbyrån Ticker utökar sin leverans av finansiella nyheter till Dagens Industri samt att Di använder Ecovisions omfattande bolagsinformation med uppgifter om delårsrapporter, nyckeltal, ägarbild etc.

Avtalet gäller från den 1 maj 2006.

I Dagens Industri ingår bland annat tidningen Dagens Industri, Internetsiten di.se samt Di TV. Dagens Industri är Sveriges största affärstidning med en upplaga på 124 600 exemplar. Di.se är Sveriges ledande Internettjänst för börs- och affärsnyheter.

Mats Göthlin, IT-chef Dagens Industri
tel. +46 8 736 58 51
E-mail: mats.gothlin@di.se

Per Rastin, vVD Ecovision AB
tel. +46 31 68 46 63
E-mail: per.rastin@ecovision.se
www.ecovision.se

Ecovision-koncernen består av fyra affärsområden: Ecovision ProTrader med realtidsterminaler för finansmarknaden, Ecovision NewMedia som utvecklar och driver Internet-tjänster för bl a banker, Ecovision Finansanalys med nordisk fundamentaldata och finansinformation till mediamarknaden samt Nyhetsbyrån Ticker med realtidsnyheter för finansmarknaden.

Ecovisionkoncernen har 37 anställda. Omsättningen år 2005 uppgick till 60,5 Mkr och rörelseresultatet var 3,9 Mkr. Ecovision har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Nederländerna. Ecovision-aktien är noterad på Stockholmsbörsens Nya Marknaden.

Ecovisions huvudägare är franska Fininfo SA som är en ledande europeisk leverantör av finansiell information. Fininfo hade år 2005 drygt 900 anställda och omsättningen var 141 miljoner Euro.