Ecru Consulting AB

Ecru Consulting är finalister i European Business Awards

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2017 09:10 CET

Ecru Consulting har blivit utnämnda till finalister och Ruban d'Honneur-mottagare i 2016/2017 års upplaga av European Business Awards, Europas största och mest prestigefyllda tävling för att framhäva de främsta företagen och bästa praxis inom europeiskt näringsliv.

Ecru är en av endast 110 finalister bland de 33 000 företag som varit engagerade i tävlingen och en av endast 10 i kategorin Employer of the Year. Urvalet har gjorts av en panel bestående av oberoende domare och baseras på kriterierna innovation, etik och framgång.

“Vi har de två senaste åren utsetts till Sveriges bästa arbetsplats i kategorin små företag av Great Place To Work. När vi nu utmärker oss i ett europeiskt sammanhang känner vi oss såklart oerhört glada och stolta”, säger Eva Lindholm, VD på Ecru Consulting.

Ecru Consulting fokuserar på och levererar expertis inom områdena utveckling, arkitektur, ledning och affärsintegration. Ecru startades 2006 och har hela tiden haft som strategi att vara den bästa arbetsplatsen för de anställda och att leverera värdeskapande och högkvalitativa tjänster för kunderna.

Ecru kommer i nästa steg att genomgå djupintervjuer innan den slutliga vinnaren i kategorin Employer of The Year utses på galafinalen i Dubrovnik den 4 maj. Företag nominerade i den kategorin prisas för sin förmåga att inspirera och motivera sina medarbetare genom karriärmöjligheter, rättvisa och balans i arbetslivet.

European Business Awards är en prestigefylld och oberoende tävling som supportas av företagsledare, akademiker, media och politiker över hela Europa med syfte att uppmärksamma entreprenörskap och företagande i Europa.

"Att överleva i det här ekonomiska klimatet är tufft nog, så att växa och utvecklas på det sätt som årets Ruban d'Honneur-mottagare har gjort är anmärkningsvärt”, säger Adrian Tripp, vd för European Business Awards. ” Europa behöver fler företag som dessa. Otroligt bra gjort!"

Ecru Consulting deltar också i den publika omröstningen för en 'National Public Champion' i varje land. För att rösta på dem gå in på http://www.businessawardseurope.com/vote/detail-new/employer-of-the-year-award/20880.

För mer information kontakta:

Ecru Consulting:

Eva Lindholm, VD

Tel: +46 (0)702 987818

E-post: eva.lindholm@ecru.se

www.ecru.se/press/Finalist-Ecru-EBA-SE.pdf

……

European Business Awards:

Vanessa Wood, PR Manager

E-post: vanessa.wood@businessawardseurope.com

www.businessawardseurope.com

Ecru är IT-konsultbolag med fokus på systemutveckling, arkitektur, integration och strategisk rådgivning

Våra konsulter är erfarna och självständiga med många år i branschen. Erfarenheten har lärt oss att IT aldrig kan betraktas som en isolerad företeelse — det finns alltid en koppling mellan affär, verksamhet och tekniskt stöd i form av IT. Denna insikt hoppas vi ska göra våra tjänster mer värdeskapande och att våra kunder får bättre lösningar.