Axelent AB

Ed-lack projekt på SCA, Lilla Edet

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 09:40 CEST

I den lite tuffare miljön, där primärbalshanteringen sker, var dock kravet att maskinskydden skulle vara galvaniserade. Eftersom Axelent tidigare levererat maskinskydd (X-Guard®) med gott resultat till anläggningen fick vi nu möjlighet att leverera en installation med vår nya ED-lack.

Kristina Tollgerdt, Processingenjör SCA Lilla Edet
”Miljön vid vår primärbalshantering fodrar ett gott rostskydd. Här finns mycket damm och fukt, vilket ställer höga krav på all utrustning som finns i lokalerna. När Axelent kunde erbjuda ett alternativ till galvanisering fastnade vi för detta och har nu installerat X-Guard med ED-lack. Vi har också kompletterat maskinskyddet med ljusbommar och grindbrytare för optimal säkerhet.”

”Anläggningen har varit igång i cirka 1,5 månad och det ser mycket bra ut.”

Axelent AB är ett ledande och växande företag när det gäller nätväggssystem i form av skydd och avdelare för industri, lager och byggnation. I företaget finns också Axelent Safety®, som erbjuder kompletta lösningar inom maskinsäkerhet. I Axelentgruppen ingår även Axelent Wire Tray AB (kabelstegar), SnapperWorks AB (ritningsprogram) samt Hestra Automation AB (automationslösningar). Axelents huvudkontor ligger i Hillerstorp. Här sker även all produktutveckling, produktion, lagerhållning och förpackning. Axelent har försäljningskontor i 50 länder och produkterna säljs över hela världen.

För mer information kontakta Stefan Axelsson, Marknadschef Axelent mob: 0705-27 66 60