Stockholm Comedy Club

Eddie Murphy Tribute med Janne Westerlund.

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2014 21:25 CEST

Komikern och skådespelaren Eddie Murphy ligger bakom ett antal Hollywoodsuccér såsom "Ombytta roller", "48 Timmar", "Snuten i Hollywood" m.fl.

Men han startade sin karriär som standup-komiker i Brooklyn, New York, på 70-talet och har gjort två legendariska standupfilmer "Delirious" och "Raw", som har varit banbrytande för den moderna standup comedy konstformen.

Komikern Janne Westerlund från SVT-programmet "Stockholm Live" var på Comedy Store i Los Angeles i mitten av 80-talet och där såg han Mr.Murphy. Den kvällen föddes idén hos Janne att börja med konstformen standup comedy och nu 30 år senare så vill Janne hylla sin idol med några klassiska Tribute -shower.

Med sig på scen har Janne gästkomiker från den nya generationen blandat med etablerade stjärnor från Sverige och USA.

Premiär den 3/10 kl.20.00 och sedan varje fredag ända fram till 28/11 på restaurang Södra Sällskapet på Åsögatan 111 mitt i hjärtat av Södermalm i Stockholm.

Biljetter fins på Ticnet och mer info finns på www.jannewesterlund.com. För intervjuer, kontakta Janne Westerlund på 0704-388661.

Nöjesbolaget Stockholm Comedy Klubb grundades sommaren 2000. I slutet av 2012 ändrades namnet till Stockholm Comedy Club bl.a. för att bli mer "internationellt" då verksamheten nu innefattar samarbeten med USA, England, Finland och Norge. Festivalarrangemang, showkoncept, talangutveckling och klubbdrift är delar i företagets verksamhet. Dessutom gör vi programkoncept och idéer för webb, tv och radio. Humor är hårdvaluta för oss.

Janne Westerlund: 0704-388661