Programbyrån AB

Edison tar upp kampen mot SPCS och Hogia

Pressmeddelande   •  Aug 14, 2003 14:44 CEST

Nyligen fick ekonomiprogrammet Edison toppbetyg i en stor marknadsundersökning, utförd av Sveriges Redovisningskonsulters Förbund SRF. I en jämförelse med produkter från mer kända företag, som SPCS, Hogia och Norstedts, fick Edison bäst betyg av alla.

Nu förbättrar vi Edison ytterligare och kompletterar programmet med en helt ny fakturering och kundreskontra. Därmed blir Edison ett av marknadens kraftfullaste ekonomiprogram, med bokföring, fakturering, kundreskontra, leverantörsreskontra, betalningsservice m m, allt väl integrerat i ett och samma lättanvända program.

”Nu konkurrerar vi på allvar med SPCS och Hogia, för första gången i Programbyråns 15-åriga historia” säger en nöjd Lars Hansson, vd i Programbyrån AB. ”Jag räknar med att vi under de närmaste åren kommer att öka vår marknadsandel betydligt, tack vare det nya Edison” tillägger han.

Historiskt har Programbyrån i första hand satsat på avancerade produkter för redovisnings- och revisionsbyråer. Det förklarar varför vi först nu lanserat ett komplett ekonomiprogram för småföretag. Vår tidigare inriktning på krävande professionella användare har resulterat i en hög kvalitet och driftsäkerhet i våra produkter. ”Nu satsar vi på allvar även på småföretagen och applicerar vårt kvalitetstänkande även där” säger Lars Hansson.

Edison säljs i tre varianter: Edison Start för de minsta företagen, Edison Proffs för de med lite större behov och Edison Byrå för ekonomiproffs på redovisnings- och revisionsbyråer. Mer information hittas på www.edison.se

_______________

För mer information kontakta:
Lars Hansson, VD i Programbyrån AB, 046-320 220, 0705-51 32 64, lars.hansson@programbyran.se

Pressmaterial i form av texter och bilder finns på www.programbyran.se/press

Mer information om Programbyrån och våra produkter finns på vår hemsida programbyran.se