G A Lindberg ChemTech AB

EFD presenterar EV-serien

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2015 08:16 CEST

Nya automatiserade dispenseringssytem från EFD.

Nordson EFD EV serie - dispenseringsrobotNordson EDFs nya dispenseringsrobotar, EV Series, inkluderar enkelt vision-system för precis dispensering från sprutor eller ventilsystem. Den enkla programmeringen samt en speciell framtagen mjukvara för vision-orienterad rörelse ”Dispense Motion” och en liten fin pennkamera, gör det snabbt och enkelt att komma igång.

Enkel dosering

Det helt tredimensionella rörelsemönstret möjliggör en enkel programmering och dispensering av punkter, linjer, cirklar och hörn men även fyllning av exempelvis ingjutningsmassa på kretskort eller i moduler.

Mer information om dispenseringsrobotar från EFD hittar ni här.

Har ni någon fråga är det bara att kontakta oss här.

G A Lindberg ChemTech AB
08- 703 02 00

Vi erbjuder våra kunder helhetslösningar inom; Sammanfogning/limning/tätning, smörjning, skäroljor/vätskor för metallbearbetning, rostskydd, rengöring och produkter för elektronikproduktion. Tillsammans med våra doseringssystem så får ni alltid rätt mängd på rätt plats oavsett produkt. En helhetslösning från oss innebär självklart att ni får en fungerande produkt/lösning för produktion och underhåll, utöver detta får ni även leveranser av önskad produkt enligt era önskemål i rätt tid.

Tillsammans med en god totalekonomi.

Produkterna/lösningen ska naturligtvis uppfylla gällande lagar och regler, både vad det gäller yttre och inre miljö. Vi ställer kostnadsfritt upp med härdplastutbildningar för våra kunder.

Vårt rikstäckande återförsäljarnät hjälper dig med snabba leveranser och lokal lagerhållning av alla våra produkter.