Effect Search i Sverige AB

Effect Search i Sverige AB etablerar samarbete med Jan Åke Jonsson

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2012 10:12 CEST

Effect Search i Sverige AB har etablerat samarbete med Jan Åke Jonsson, tidigare VD för Saab Automobile AB. Jan Åke Jonsson kommer att assistera Effect Search i olika rekryteringsuppdrag genom att t.ex. kunna erbjuda rådgivning, coachning, erfarenhetsutbyte, organisationsutveckling och kompetensutveckling.

"Effect Search jobbar kontinuerligt med att förbättra servicen till våra kunder. Jan Åkes erfarenhet och nätverk kommer att bli en fantastisk tillgång för Effect Search i detta arbete och ger oss också möjlighet att bredda vårt utbud", säger Peter Strandberg VD för Effect Search i Sverige AB.

"Min erfarenhet av Effect Search är mycket god och jag ser fram emot detta samarbete. Att kunna utnyttja min kompetens, erfarenhet och nätverk till att bygga ännu starkare organisationer är givetvis mycket inspirerande och motiverande" säger Jan Åke Jonsson som i tillägg till detta uppdrag också sitter i diverse styrelser såsom Vattenfall och Castellum.

Effect Search är ett av Sveriges ledande företag inom Executive Search. Företaget har 15 anställda och omsätter 23 MSEK med positivt resultat. Effect Search etablerades år 2000 och har kontor i Stockholm, Göteborg,  För mer info: www.effectsearch.se