Bosch AB

Effektiv slipmaskin med turbo

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2003 17:01 CET

Bosch GEX 150 TURBO slipar och polerar fem gånger snabbare när turbon är på. En nyhet är också att du kan växla till turbofunktionen medan maskinen arbetar

Tre maskiner i en och samma maskin. Det är vad du får med den helt nya GEX 150 Turbo från Bosch. Excenterslipen är nämligen både en finslip, en grovslip och en polermaskin.

När excenterslipen ska användas till att polera eller grovslipa ställs den in för tvångsrotation. Då arbetar den fem gånger så effektivt. Växlingen mellan vanlig slipning och tvångsrotation utförs snabbt och enkelt med ett tryck på en knapp. Och växlingen kan utföras medan slipplattan roterar. Det är något helt nytt.

Slipplattans hastighet kan regleras steglöst från 6 200 till 13 300 varv per minut.

Dessutom får du en ergonomisk design med mjukt grepp och en slipsula som är förseglad så att slipdamm inte kan tränga in. Det ger bästa möjliga prestanda och lång livslängd.

Motorn är på 600 watt, slipplattans diameter är 150 mm och maskinen väger 2,4 kilo. Riktpris: 2298 SEK (exkl moms).

Robert Bosch Aktiebolag
Tel: 08/750 15 00