EFG Kontorsmöbler AB

EFG surfar på framgångsvågen och nystartar i Malmö

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2012 10:29 CET

Inredningsföretaget EFG går mot strömmen i inredningsbranschen genom flera nytecknade och utvecklade rikstäckande affärer under året såsom med Scania, Arbetsförmedlingen och Tetra Pak. Under 2011 öppnades ett nytt försäljningskontor i Karlstad och nu fortsätter satsningen med en nystart i Malmö. Hyresavtal är tecknat för nytt Showroom i Västra hamnen med skyltfönster ut mot Stora Varvsgatan.

Lokalerna är utformade enligt konceptet ”Future Office by NCC”, som är ett nordiskt koncept med målet att skapa attraktiva och hållbara arbetsplatser för kunden.

- Lokalerna har en utmärkt placering och en härlig rymd, vilket skapar fantastiska förutsättningar för att visa våra moderna inredningslösningar, säger Margareta Le Calvé, VD EFG Sverige. Konceptet som lokalerna är skapta utifrån med attraktiva och hållbara arbetsplatser, stämmer också helt med de lösningar vi erbjuder våra kunder.

- Vi är jättenöjda med att vi lyckats hitta en lokal med så mycket karaktär. Den ger oss perfekta möjligheter för att skapa en riktigt spännande utställning och mötesplats, säger Mikael Andersson, Regionchef Syd.

Inflyttning och invigning planeras till oktober/november i år.

Kontaktpersoner:

Margareta Le Calvé, VD, EFG Kontorsmöbler AB margareta.lecalve@efg.se, Tel. 08-617 68 67

Mikael Andersson, Regionchef Syd, EFG Malmö mikael.andersson@efg.se, Tel. 040-49 06 23

EFG European Furniture Group är en av Europas största leverantörer av inredning för kontor och offentlig miljö, med en ledande position inom Norden och under stark utveckling i övriga Europa. EFG-koncernen ägs sedan 2007 av det norska riskkapitalföretaget Herkules Capital AS. Koncernen omsätter totalt ca 1,3 mrd kronor, därav drygt 400 mkr i det svenska bolaget. Styrelseordförande är den välkände industrimannen Finn Johnsson. Koncernchef är Marcus Westdahl. Läs mer på www.efg.se