Universal Music Sweden

Efter läckan - nu släpps Lady Gagas nya singel "Applause"

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2013 14:21 CEST

Den 19 augusti skulle Lady Gagas efterlängtade singel "Applause" släppas. Men efter att delar av låten läckt på nätet under helgen släpps singeln redan idag, drygt en vecka före planerad release, vilket naturligtvis är fantastiska nyheter för alla förväntansfulla Little Monsters!

"Applause" är skriven och producerad av Lady Gaga tillsammans med Paul “DJ White Shadow” Blair. "Applause" är första singeln från kommande albumet ARTPOP, som släpps 11 November.

Spotify: Lady Gaga – Applause

Lady Gaga slog igenom med albumet The Fame 2008 vilket har sålt över 15 miljoner exemplar jorden runt. Hon har tilldelats fem Grammy Awards, 13 MTV Video Music Awards samt sålt över 24 miljoner album och 90 miljoner singlar världen över.

"Applause" släpps alltså idag den 13:e augusti och Lady Gaga kommer att framföra den live för första gången på MTV Video Music Awards den 25:e augusti.